استفاده از پلاستیک در پنل های خورشیدی

۲۸ آبان ،

بر اساس تحقیقات انجام شده استفاده از پنل های خورشیدی پلاستیکی نسبت به پنل های سیلیکونی مقرون به صرفه تر می باشند.

به گزارش تفسیری خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ANSA ایتالیا بخش علم و تکنولوژی، استفاده از پلاستیک در پنل های خورشیدی کم بها است.

بر اساس این گزارش تفسیری، استفاده از پنل های خورشیدی پلاستیکی برای تولید لباس، در و پنجره و لوازم کشاورزی بسیار مفید است.

بر این اساس ، پانل های فتوولتائیک به طور کامل از بطری های پلاستیکی PET ساخته شده است که از قابلیت انعطاف پذیری ، سازگاری با محیط و قابل بازیافت بودن برخوردار می باشند و همین امر سبب می گردد که فتوولتائیک ها برای تمام کسانی که تاکنون از پانل های سیلیکونی و مواد شبیه به آن برای تولید درب و پنجره، لباس و لوازم کشاورزی استفاده می کردند جایگزینی بسیار مقرون به صرف باشد.

تولید این پانل ها توسط شرکتی ایتالیایی که سالها در صنعت تولید ماشین آلات اکستروژن پلاستیکی میسر گردیده.

 استلوئیجی باندارا مدیر عامل این شرکت گفت: در حال حاضر ما از فرآیند تولیدی پتنت استفاده می کنیم که اجازه می دهد پنل های فتوولتائیک را به صورت چند لایه با بها ای کمتر از یک دهم نسبت به پانل های پیشین بسازیم.

جان دلاروسا، مسئول فناوری نانو و بخش فتو ولتاتیک این شرکت: هر لایه از این پنل ها ویژگی خاصیب دارد و در حال حاضر ما در حال تحقیقی مشترک همراه با دانشگاه ایتالیا، بریتانیا و ایالات متحده برای ساخت یک پلیمر با لایه ای از فتواکتیو که مناسب تولید انرژی باشد هستیم.

دلاروسا افزود: لایه رسانای نانو کامپوزیت ها برای افزایش خاصیت رسانا بودن غنی شده و از سویی نسبت به اشعهUV و مادون قرمز مقاوم است زیرا در غیر این صورت در هنگام استفاده از این لایه انرژی تبدیل به نور مرئی می گردد.

به لطف استفاده از مکانیک کوانتومی و مطالعه انجام شده با مهندس های علم کوانتوم این شرکت توانسته طراحی و تولید سیستم های کوانتومی را به نام خود ثبت اختراع کنند.
در حال حاضر این پنل ها به صورت آزمایشی برای فناوری نانو و کوانتوم لیتوگرافی در ناسا مورد استفاده قرار می گیرد.

بر اساس برآوردهای کنونی، پنل های پلاستیکی حدود ۵ برابر از پنل های سیلیکونی بیشتر طول عمر دارند، از سوی دیگر بهره وری این پنل ها ۳ برابر بیشتر است.

دلاروسا افزود: گر چه پنل های پلاستیکی به طور قطعی جایگزین پنل های سیلیکونی نخواهد شد اما نمی توان از آن ها در کارهای سخت تر بهره برد مانند : استفاده در کامپیوتر و لوازم کشاورزی سنگین./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.