استفاده زیاد کودکان از کامپیوتر منجر به نزدیک بینی چشم آنها می‌شود

ممتاز نیوز: یک متخصص چشم گفت: استفاده طولانی مدت کودکان از کامپیوتر منجر به نزدیک بینی چشم آنها بین ۰٫۵ تا ۰٫۲۵ می‌شود.

دکتر محمد قاسمی برومند در گفت وگو با ایسنا، گفت: شغل‌های مختلف دارای آسیب‌های متفاوتی برای چشم هستند که افراد باید برای مقابله از این آسیب‌ها راه کارهایی را به کار گیرند. در شغلی مانند جوشکاری حتما باید از عینک‌های مخصوص این کار استفاده شود چون نور متساعد شده از این کار منجر به آسیب قرنیه می‌شود و در برخی موارد خونریزی چشم را نیز به دنبال دارد که عوارض آن غیرقابل برگشت است. به هنگام آسیب باید چشم را از نور پوشاند و به اولین مرکز درمانی مراجعه کرد.

وی افزود: یکی دیگر از فعالیت‌های آسیب رسان برای چشم کار با کامپیوتر است، هم اکنون بیشتر شغل‌ها با کامپیوتر سر و کار دارد که مشکلات کلی جسمی مانند کمر درد، مشکلات چشمی و غیره را به دنبال دارد.

قاسمی تصریح کرد: در حالت عادی بین ۱۲ تا ۲۰ مرتبه پلک می زنیم به هنگام مطالعه و یا کار با کامپیوتر این پلک زدن به نصف می رسد، وقتی میزان پلک زدن کاهش یابد منجر به خشکی چشم و در نهایت خستگی مفرط و سردرد می‌شود. برای پیشگیری از این عوارض باید در هر ساعت کار با کامپیوتر بین ۵ تا ۶ دقیقه استراحت کنیم.

این متخصص چشم اظهار کرد: در کودکانی که مدت طولانی از کامپیوتر استفاده می‌کنند بین ۰٫۵ تا ۰٫۲۵ ممکن است منجر به نزدیک بینی چشم آنها شود.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.