استفاده یک میلیون بیمار از داروهای هسته ای در کشور

یاسوج/واحد مرکزی خبر/اجتماعی
یک میلیون بیمار از رادیو داروها یا داروهای هسته ای استفاده می کنند.
رئیس بسیج علمی سازمان انرژی هسته ای کشور در نشست تخصصی کاربردهای صلح آمیز انرژی هسته ای در جمع دانشجویان دانشگاه یاسوج گفت: سالانه ۱۰ رادیو دارو به همت دانشمندان هسته ای کشور تولید می شود.
دکتر مجد آبادی با اشاره به اینکه هر ماه ۲ هزار نفر برای استفاده از خدمات پزشکی هسته ای و رادیو داروها به کشورهای دیگر مسافرت می کنند افزود: این افراد ۲۴ هزار دلار ارز از کشور خارج می کنند که با تولید این رادیو داروها این میزان ارز صرفه جویی می شود.
وی همچنین به تأثیر فن آوری هسته ای در افزایش تولیدات کشاورزی اشاره کرد و گفت: طرح کاربردی کردن فن آوری هسته ای در کشاوری و تولید محصول با کیفیت و ارگانیک در ۲ استان کشور در دست اجراست که به تدریج در سایر استانها دنبال می شود.
دکتر مجدآبادی همچنین شناسایی جوانان مستعد در حوزه انرژی هسته ای و استفاده از توان مراکز علمی و تحقیقاتی را از دیگر برنامه های این سازمان عنوان کرد وافزود: افزایش سطح آگاهی جامعه نسبت به دستاوردهای صلح آمیز کشور و لزوم توسعه فن آوریهای هسته ای ، کاربردهای متنوع این دانش و شناسایی نخبگان و علاقمندان به فعالیت زمینه دانش هسته ای و توسعه ارتباط بین مراکز علمی ، پژوهشی و صنعتی با سازمان انرژی اتمی از اهداف این نشست ها است.
۰۰۰۲


IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.