استقبال مردم از خرید اوراق مشارکت احداث زیربناهای حمل و نقل

۰۶م اسفند ،

ˈاحمد صادقیˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینکه از امروز دور تازه فروش اوراق مشارکت احداث زیربناهای حمل و نقل کشور آغاز شده است، گفت: براساس گزارشات رسیده ، مردم از فروش این اوراق استقبال کردند.

وی افزود: این اوراق با سود ۲۰ درصد، چهار ساله، معاف از مالیات و بی‌نام است که سود آن هر سه ماه یکبار در سررسید پرداخت خواهد شد.

صادقی اضافه کرد: بازپرداخت اوراق مشارکت احداث زیربناهای حمل و نقل توسط دولت جمهوری اسلامی، تضمین شده ضمن اینکه این اوراق با امکان بازخرید تا یک سال و سود ۱۸ درصد و بیش از یک سال سود ۵٫ ۱۹ درصد ، از طریق کلیه شعب بانک تجارت کشور به فروش خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی سپس اظهار داشت: در این دور از فروش اوراق مشارکت احداث زیربناهای حمل و نقل به میزان ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه، درآمدهای حاصل از فروش اوراق مشارکت صرف احداث زیرساخت های حمل و نقل کشور شامل شبکه راه آهن، آزادراه، بزرگراه و راه اصلی می گردد، افزود: در دوره های قبلی از محل فروش اوراق مشارکت موفق شدیم ۵۴ طرح آزادراهی و بزرگراهی و ریلی را به طول ۳۶۰۰ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۳۰۱۱ میلیارد تومان افتتاح و مورد بهره برداری قرار دهیم.

صادقی سپس اظهار امیدواری کرد که در این مرحله از فروش اوراق مشارکت نیز با استقبال مردم بتوانیم بخش دیگری از پروژه های نیمه تمام شبکه ریلی و جاده ای را تکمیل کنیم.

اقتصام (۴) ** ۱۵۷۴ **۱۵۶۱

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.