استقبال مردم و رضایت ناشران از نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز مقبول است

علی داننده روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فروش روزانه یک میلیارد ریال بن به صورت عمومی در بین مردم، دانشجویان و دانش آموزان شاهدی بر این موضوع است.

وی افزود: رضایت ناشران از میزان فروش کتاب و بستر فراهم شده برای برپایی نمایشگاه و ابراز رضایت آنان از رفتار و فرهنگ مردم آذربایجان شرقی نمونه دیگری است که در بازدید استاندار آذربایجان شرقی از طرف ناشران مطرح شد.

داننده اظهارکرد: تمدید ساعت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز از ساعت ۲۰ به ۲۱ از دیگر نمونه های استقبال مردم از نمایشگاه یاد شده بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در تامین منابع مالی دچار مشکل شده بودیم ولی نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز به خوبی برگزار شد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی نیز که از بازدید کنندگان نمایشگاه کتاب تبریز بود، به خبرنگار ایرنا گفت: تعداد ناشران، برپایی نمایشگاه اختصاصی برای مطبوعات و تشویق مردم برای خرید و مطالعه کتاب از نقاط قوت نمایشگاه تبریز است.

محمد حسین فرهنگی افزود: بالا بودن میزان مخاطب جایگاه بالای نمایشگاه را در کشور نشان می دهد ولی جا داشت هماهنگی و همکاری بیشتری بین مسوولان برگزاری و استانی برای برپایی نمایشگاه کتاب وجود داشته باشد.

وی اظهارکرد: دعوت از مجامع علمی و دانشگاهی از دیگر نقاطی بود که در دوره های آینده باید بیشتر مورد توجه واقع شود.

مدیر عامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز نیز در این خصوص به ایرنا گفت: امسال نسبت به دوره های قبل به مطبوعات بیشتر پرداخت شد و آنها را از حاشیه به متن آوردند که از نقاط قوت برنامه های جنبی نمایشگاه کتاب تبریز محسوب می شود.

سیدرضا علوی اضافه کرد: زمان برگزاری نمایشگاه بزرگترین ضعف این دوره بود و در حقیقت با آغاز نمایشگاه کتاب از ساعت ۱۳ تا ۲۰ نمایشگاه به جای یک هفته ۳٫۵ روز شد که در فروش و استقبال مردم هم تاثیر گذاشت.

یکی از ناشران حاضر در نمایشگاه نیز با اشاره به این موضوع گفت: فروش کتاب در این دوره از نمایشگاه نسبت به دوره های قبل کاهش یافته که شاید ساعت برگزاری تاثیر گذاشته باشد.

یک دانشجو و خریدار کتاب از نمایشگاه نیز گفت: کتاب های تخصصی در نمایشگاه کمیاب بود و بیشتر به کتاب های کنکور و داستانی پرداخت شده بود.

محمدعلی ترکاشوندی افزود: جای انتشارات معتبر علمی و دانشگاهی در نمایشگاه خالی بود و باید تعداد این انتشارات افزایش یابد.

یک خانم خانه دار نیز اظهار کرد: وجود کتاب های کودکان در زمینه های مختلف به خصوص دینی خوب بود و کتاب های مورد نظر کودک، آشپزی و خیاطی را خرید کردم.

دهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز از هشتم مهرماه جاری با شرکت یکهزار ناشر با ۱۱۰ هزار عنوان کتاب و ۲۰نمایندگی انتشارات بین المللی آغاز و امشب به پایان می رسد.

۷۲۲۳/۵۸۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.