استقرار دولت تدبیر و امید با جلوگیری از رشد قیمتها

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

افزایش قدرت خرید مردم و مبارزه با گرانی، اولویت برنامه‌های اقتصادی دولت یازدهم قرار گیرد.

رضا ساعی کارشناس بازرگانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی  باشگاه خبرنگاران با بیان مطلب بالا گفت: قیمت‌های کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در طول چندماه قبل به طور افزار گسیخته‌ای بالا رفته که این مسئله منجر به کاهش قدرت خرید مردم شده است.

وی افزود : اولویت اول برنامه‌های دولت آینده بایستی بر افزایش قدرت خرید مردم متمرکز باشد.

وی با اشاره به دغدغه مردم برای تامین نیازهای اساسی‌شان اظهار داشت: نظام توزیع کشور بایستی به گونه‌ای اصلاح شده و سوء مدیریت در آن بر طرف شود که شاهد میدان داری دلالان و واسطه‌ها در بالا بردن لحظه‌ای قیمت کالاهای مختلف نباشیم.

وی ادامه داد: در سال ۹۱ کشور به خاطر سیاستهای ارزی نسنجیده دچار مشکلات بزرگی شد که حاصل  آن گرانی های افزار گیسخته و سنگینی آن بر دوش مردم کوچه و بازار شد.

وی گفت از طرف دیگر ناکارامدی نظام توزیع و سیستم بازرسی در کشور سبب شد تا عده‌ای سودجو با توجه به اشفته بازار به وجود آمده سودهای میلیادری به جیب بزنند و دست مردم را از تامین کالاهای مورد نیازشان خالی کنند.

این کارشناس بازرگانی تصریح کرد: اگر دولت آینده نتواند برنامه کارشناسی شده‌ای را برای جلوگیری از رشد بی‌رویه قیمتها و نیز بالا بردن توان خرید مردم ارائه دهد بی‌شک مهمترین شعار انتخاباتی خود یعنی استقرار دولت تدبیر و  امید را جامعه عمل نمی‌پوشاند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.