استقرار موشک‌های پاتریوت در مرز ترکیه با هدف تهدید پرواز های سوریه

۷ م دیماه ،

کوثری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: موشک‌های مستقر در مرز ترکیه پروازهای هوایی سوریه را مورد تهدید قرار می‌دهند تا معارضین سوری تجاوز و بمبارانی نسبت به آنها نداشته باشند.

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در  گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، در ارتباط با استقرار موشک‌های پاتریوت در منطقه گفت: از دو زاویه می‌توان این موضوع را مورد بررسی قرار داد در ابتدا این‌که این موشک‌ها در مرز ترکیه مستقر می‌شوند تا پروازهای هوایی سوریه را مورد تهدید قرار دهند تا معارضین سوری تجاوز و بمبارانی نسبت به آنها نداشته باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: دیدگاه دوم در این مسئله این است که به اسم سوریه در منطقه مستقر شده ولی واقعیت این است که برای تامین رادارهای هوایی و سیر موشکی در برابر ایران در مرز هوایی ترکیه_سوریه مستقر شده باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: مسئولین سیاست خارجی ترکیه نباید  اجازه‌ای دهند که چنین موشک‌هایی در مرز کشورشان مستقر شوند، چرا که در این شرایط به ضرر دولت‌های اطراف و منطقه اقدامی خواهد بود.

کوثری در پایان خاطر نشان کرد: ترکیه اگر همین روند را در سیاست خارجی خود ادامه دهد همان طور که مردمش در قبال دولت موضع‌گیری کرده‌اند کشورهای همسایه نیز در برابر او موضع‌گیری کرده و بر علیه‌اش برمی‌تابند.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.