استقلال پرتماشاگرترین تیم آسیا/ چین جای ایران را در صدر گرفت

۱۸اردیبهشت،

10-565.jpg

کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که استقلال ایران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بیشترین تماشاگر را در میان تمامی تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها داشته اما بر اساس آمارها ایران دیگر عنوان پرتماشاگرترین فوتبال آسیا را در اختیار ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پایان مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، AFC آمار حضور تماشاگران در ۹۶ بازی برگزار شده را اعلام کرد که آمار انتشار یافته نشان می‌دهد استقلال ایران با میانگین ۴۳ هزار و ۳۲۰ تماشاگر در هر بازی و در مجموع ۱۲۹ هزار و ۹۶۰ تماشاگر پرهوادارترین تیم حاضر در رقابت‌های این فصل بوده است.

پس از استقلال، تراکتورسازی ایران بوده که در رده‌بندی کلی با میانگین ۴۰ هزار و ۷۵۶ نفر و در مجموع ۱۲۲ هزار و ۲۶۹ نفر در رده دوم قرار گرفت اما سپاهان دیگر نماینده ایران با میانگین ناامید کننده ۵ هزار و ۳۴۱ نفر و در مجموع ۱۶ هزار و ۲۴ نفر در میان تیم‌های کم‌هوادار لیگ قهرمانان در این فصل جای گرفته است.

با این حال، این آمار تنها بخش امیدوار کننده در فایل اعلام شده از سوی AFC است چرا که در بخش میانگین اعلام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا رتبه اول سال قبل ایران، امسال به فوتبال چین تعلق گرفته است.

چینی‌ها که امسال با ۴ نماینده حضوری درخشان در رقابت‌ها داشته‌اند توانسته‌اند میانگین ۳۴ هزار و ۱۵۶ تماشاگر را به خود اختصاص دهند و پس از چین، ایران با ۳۳٫۵۶ درصد کاهش نسبت به سال قبل در رده دوم کشورها در میانگین اعلام شده قرار گرفته است. ایران در سال ۲۰۱۲ توانسته بود با میانگین ۴۴ هزار و ۸۶۰ تماشاگر برای هر بازی، رتبه اول حضور تماشاگران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را به خود اختصاص دهد و کاهش ۳۳٫۵۶ درصدی ایران به سبب غیبت پرسپولیس در رقابت‌های این فصل و کاهش چشمگیر حضور تماشاگران تراکتورسازی بوده است. پس از چین و ایران، تایلند توانسته با ۱۴ هزار و ۲۴۴ نفر تماشاگر رتبه سوم را به خود اختصاص دهد. از مجموع ۹۶ بازی انجام شده در لیگ قهرمانان آسیا، یک میلیون و ۲۶۰ هزار و ۲۰ نفر دیدن کردند که میانگین ۱۳ هزار و ۱۲۵ تماشاگر را برای هر بازی به ثبت رسیده است.

دیدار استقلال ایران و الهلال عربستان با ۸۰ هزار و ۳۰۰ تماشاگر پرتماشاگرترین بازی این فصل لیگ قهرمانان در مرحله گروهی بوده است.

شاهین رحمانی مسئول بخش مسابقه‌های باشگاهی AFC با اشاره به رشد حضور تماشاگران آسیایی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به ایسنا گفت: بر اساس آمارهای اعلام شده حضور تماشاگران در رقابت‌های امسال نسبت به فصل قبل ۶ درصد رشد داشته است که این برای فوتبال آسیا مایه امیدواری است.

وی افزود: اگرچه نرخ متوسط حضور تماشاگران ایرانی در این رقابت‌ها به سبب غیبت پرسپولیس در رقابت‌های امسال افت داشته است اما استقلال پرتماشاگرترین تیم آسیا در رقابت‌های امسال بوده است. شاید یکی دیگر از دلایل کاهش کلی تماشاگران ایرانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به تشریفاتی شدن بازی آخر تراکتورسازی برگردد.

مسئول کمیته برگزاری لیگ قهرمانان آسیا با اشاره به صعود چشمگیر حضور تماشاگران چینی و تایلندی در رقابت‌های امسال گفت: هرچند که این افزایش تماشاگر ایده‌آل نیست اما نشان می‌دهد فوتبال آسیا در مسیر درستی قرار گرفته است. حضور چشمگیر تماشاگران چینی و تایلندی و بالا رفتن نرخ حضور تماشاگران در آسیا نکته مهمی است که جزو موفقیت‌های فوتبال قاره به حساب می‌آید.

رحمانی به رغبت بیشتر حامیان مالی برای حضور در این رقابت‌ها اشاره کرد و گفت: وقتی نرخ حضور تماشاگران بسیار می‌شود، حامیان مالی ترغیب می‌شوند که بیشتر در این رقابت‌ها سرمایه گذاری کنند همانطورکه می‌دانید لیگ قهرمانان آسیا دومین مسابقات درآمدزای قاره است و نکته مهم این که تمامی درآمدهای این رقابت ها به فوتبال آسیا بر می‌گردد و این پول خرج مسابقات رده‌های پایه آموزش و … می‌شود و در نهایت فوتبال آسیا نسبت به قبل رشد می‌کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.