استوارنامه سنایی به پوتین تقدیم شد

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
مهدی سنایی سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه طی مراسمی رسمی، استوارنامه خود را به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تقدیم کرد.

به گزارش مهر، در این مراسم که با تشریفات ویژه گارد ویژه ریاست جمهوری در کاخ کرملین برگزار شد، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه و یوری اوشاکوف مشاور رئیس جمهور روسیه در امور بین‌الملل و جمعی از سفرای خارجی حضور داشتند.

رئیس جمهور فدراسیون روسیه در آیین تحویل گرفتن استوارنامه سفیر تازه جمهوری اسلامی ایران، خطاب به سنایی اظهار داشت: دوره تازهی در روابط دو کشور آغاز شده است و امیدواریم غرب به تعهداتش در توافق هسته‌ای با ایران عمل کند و این توافق بر روی کاغذ نماند.

پوتین اجرای طرح همکاری‌های مشترک میان ایران و گروه ۱+۵ را خواستار شد و تصریح کرد: اجرای این طرح شرایطی را برای حل‌وفصل کامل مسئله هسته‌ای ایران به وجود می‌آورد که ضامن حقوق ایران برای برخورداری از توانایی‌های هسته‌ای مسالمت‌آمیز تحت نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهد بود.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینکه روابط میان ایران و روسیه به سطح تازهی ارتقا می‌یابد، خاطرنشان کرد: با آقای حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و اعضای دولت ایران مذاکرات ثمربخشی پیرامون ادامه همکاری‌های دوجانبه، اوضاع سوریه و افغانستان و برنامه‌های هسته‌ای ایران داشتیم.

پوتین گفت: پتانسیل‌های روابط روسیه و ایران دارای منفعت بسیار بسیاری است که تا کنون به صورت کامل مورد استفاده قرار نگرفته است.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. مسعود شفیع:

    به نام خدا.نمی دونم باید به آقای سنایی تبریک بگم یاازش دلخور باشم به یاد آن شب انتخابات که می افتم و تعصب های پسر عمویم مرحوم اکبر ظفری که تومور مغزی داشت فشار عصبی هر لحظه او را بیشتر بهم می ریخت به طوری استرس آن شب باعث خونریزی مغزیش شد و به رحمت خدا رفت و افسوس آن را می خورم که حب جاه و مقام دنیا تعصب انسانها را از بین می برد و به خاطر موقعیت بالاتر به راحتی یادشان می رود که با تعصب های امثال ما بااختلاف ۱۵۰ رای نماینده شد حالا شهر نهاوند با ۱۸۰ هزار جمعیت بدون نماینده است به حال خودم وتمام کسانی که آن همه زحمت کشیدیم برای نماینده شدنش تعصف می خورم.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.