استیضاح وزیر صنعت کلید خورد

جام جم آنلاین: نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت با ۳۶ امضا تقدیم هیات رئیسه مجلس شده است.

محمد رضا پور ابراهیمی نماینده کرمان در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس با انتقاد به عدم اعلام وصول این طرح از سوی هیات رییسه ، در اخطاری به ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه علنی را پس از لاریجانی عهده دار شد، گفت: بر اساس اصل ۸۹ قانون اساسی به نمایندگان اجازه داده شده تا ۱۰ نفر طرح استیضاح هر کدام از وزیران را تهیه کنند و هیئت رئیسه باید طرح را در صورت داشتن امضا بپذیرد.

وی ادامه داد: هم اکنون طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت با ۳۶ امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است و باید اعلام وصول می شد.

پورابراهیمی گفت: اما شما با استناد به ماده ۲۲۰ آئین نامه داخلی مجلس از دریافت این طرح خودداری کردید و معتقدید که این طرح باید به رئیس مجلس ارائه شود و این در حالی است که وقتی آقای لاریجانی در مجلس حضور ندارد، رئیس مجلس شما هستید و باید این طرح را تحویل بگیرید.

ابوترابی فرد در پاسخ به این اخطار پورابراهیمی گفت: براساس ماده۲۲۰ رئیس مجلس باید طرح استیضاح را تحویل بگیرد اما امیدواریم موضوع به نحوی تدبیر شود که دیگر نیازی به استیضاح نباشد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.