استیل واقعی

جام جم آنلاین: «استیل واقعی» یکی از فیلم‌های علمی ـ تخیلی است که بزودی وارد شبکه نمایش خانگی کشور می‌شود.

داستان این فیلم که در سال ۲۰۲۰ اتفاق می‌افتد، زمانی است که بوکسورهای انسانی جایشان را به ربات‌ها داده‌اند.

چارلی کنتون که قبلا بوکسور بوده، یکی از این ربات‌ها را دارد. نام ربات «امبوش» است. امبوش در یک مسابقه که بر سر ۲۰ هزار دلار بوده، شکست می‌خورد و چارلی را مقروض می‌کند.

از طرفی همسر قبلی چارلی می‌میرد و شوهرخواهر همسرش که ثروتمند است، به او پیشنهاد صد هزار دلار برای گرفتن حضانت کامل پسرش را می‌دهد.

چارلی تا به حال پسر خود را ندیده و اکنون پسر ۱۱ سال دارد. او هیچ احساسی به فرزندش ندارد و معامله را قبول می‌کند، چراکه به پول هم احتیاج دارد. نام پسر او مکس است.

چند روز بعد مکس که همراه چارلی به زباله‌دانی ربات‌ها رفته، ربات دور انداخته شده‌ای را می‌یابد که باور دارد می‌تواند او را قهرمان جهان کند…‌ فیلم محصول سال ۲۰۱۱ در آمریکاست؛ همان‌طور که از داستان فیلم بر می‌آید، استیل واقعی، یک فیلم علمی ـ تخیلی ـ فانتزی است.

این فیلم هم مانند دیگر فیلم‌های همسطح خود در هالیوود فیلمی بسیار پرهزینه بود. بودجه فیلم در حدود ۱۱۰ میلیون دلار تخمین‌زده شده که البته قسمت زیادی از این بودجه صرف ستاره بزرگ آن هیو جکمن شده است.

در فیلم برای به تصویر کشیدن ربات‌ها از تکنولوژی موشن کپچر (ضبط حرکت) استفاده شده است و در سینماهای معمولی و imax به نمایش در آمده است.

فیلم اقتباسی است از یک داستان کوتاه نوشته ریچارد متسون با نام «استیل» چاپ ۱۹۵۶٫ تهیه‌کنندگان پروژه دریم ورکز و ریلاینس اینترتینمنت هستند.

هیو جکمن، ستاره فیلم برای فیلم دوستان چهره‌ای آشناست. او یکی از باسابقه‌های ژانر علمی ـ تخیلی است. در کارنامه او فیلم‌هایی همچون «مردان ایکس» و «پرتیژ» دیده می‌شود البته استعدادهای جکمن در ژانرهای دیگر مثلا در ژانر وسترن در فیلم «۳:۱۰ به یوما» هم دیده شده است.

جکمن برای این فیلم «جایزه انتخاب مردم» را به عنوان محبوب‌ترین بازیگر سال برد. فیلم فروش خوبی را تجربه کرده است و فروش جهانی آن تا ۲۱ ژانویه ۲۰۱۲ به ۲۹۵ میلیون دلار رسیده است.

فیلم میانگین رأی ۵۷ از ۱۰۰ را از منتقدان آمریکایی و ۷٫۲ از ۱۰ را در مرجع اطلاعاتی سینمایی اینترنت (imdb) به دست آورده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.