استیضاح بایدن قوت گرفت

عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت کارولینای جنوبی درباره احتمال استیضاح جو بایدن رئیس جمهوری این کشور در صورت پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات میان دوره ای کنگره گفت: بر این باور است که اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان برای استیضاح بایدن «تحت فشار» قرار دارند.

استیضاح بایدن قوت گرفت

به گزارش ممتاز نیوز، شبکه خبری سی ان ان نوشت: نانسی میس نماینده کنگره از بیان این که چنین فشاری از چه منبعی وارد می شود خودداری کرد.

همچنین از او سوالی برای بیان جزییات این که چه کسی موضوع استیضاح بایدن را مد نظر دارد، نشد.

این نماینده کنگره در مصاحبه با برنامه «میت دِ پرس» در پاسخ به سوالی درباره پیشی بینی اش از استیضاح بایدن در صورت پیروزی جمهوریخواهان در کسب اکثریت در مجلس نمایندگان آمریکا و کنترل این مجلس گفت: من فکر می کنم که بعضی از همکارانم، موضوع استیضاح بایدن را مدنظر دارند.

وی با این حال گفت، اگر این اتفاق رخ دهد فکر می کند که این امر باعث اختلاف شود.

میس در پاسخ به سوال دیگری درباره این که اگر موضوع استیضاح بایدن در صحن علنی مجلس به رای گذاشته شود، رای او چه خواهد بود؟ گفت: اگر احساس کنم که روند قانونی از مسیر اصلی خود خارج شده است، به استیضاح هیچ رئیس جمهوری رای نمی دهم. من در رابطه با هر کسی، به طور معمول بر اساس قانون اساسی رای می دهم و مهم نیست که چه کسی در قدرت است.

این نماینده جمهوریخواه با این که مخالف استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا بوده است از نقش او در اعتراضات و حمله به کنگره در ۶ ژانویه به دنبال اعلام شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری گذشته انتقاد کرده است. وی به سی ان ان گفت: کل میراث ترامپ در پی شورش های کنگره از بین رفت.

این نماینده زن کنگره از نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ حمایت کرد و به تایید پیروزی بایدن در این انتخابات رای داد؛ اقدامی که خشم ترامپ را برانگیخت.

این عضو مجلس نمایندگان آمریکا که همچنین با اتهاماتی مبنی بر فقدان وفاداری کامل به ترامپ مواجه است، در انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواه در ماه ژوئن، نامزد مورد حمایت ترامپ را شکست داد.

وی به سی ان ان گفت، بسیار امیدوار است در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نامزدهای قوی حزب دموکرات و جمهوریخواه شرکت کنند اما درباره امکان حمایتش از ترامپ در صورتی که وی بخواهد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ شرکت کنند، راه را برای گمانه زنی ها باز گذاشت و فقط اظهار داشت: از نامزدی حمایت خواهد کرد که حزب جمهوریخواه به عنوان نامزد این حزب معرفی کرده باشد.

سی ان ان اوایل سال جاری نیز گزارش داده بود که برخی از عناصر تندرو حزب جمهوریخواه در مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال آغاز روند استیضاح بایدن در صورت به قدرت رسیدن در این مجلس هستند.

بر اساس گزارش این رسانه آمریکایی، جمهوریخواهان مجلس نمایندگان همچنین به دنبال انتقام از کمیته منتخب تحقیقات حمله به کنگره هستند و ترامپ قویا امیدوار است متحدانش در کنگره از او درباره افشاگری های مخرب درباره نقشی که در تحریک حمله به کنگره داشته دفاع کنند. در حالی که جمهوریخواهان به دنبال راه هایی برای تضعیف نتایج این تحقیقات هستند این حزب همچنین تلاش می کند زمینه را برای تحقیقات از خود این کمیته فراهم کند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.