اسد شروط غربی‌ها را رد کرد

جام جم آنلاین: کوفی عنان فرستاده سازمان ملل به سوریه، این بار با پیش شرط‌ هایی فرانسوی، آمریکایی انگلیسی به دمشق رفت تا موضوع و محدوده گفتگوهای او از پیش تعیین شده و بیشتر نقش قاصد را داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم ، یک دیپلمات در گفتگو با روزنامه الاخبار درباره جلسه محرمانه شورای امنیت با کوفی عنان فاش کرد: در این جلسه بحث شدیدی درباره عامل اصلی فاجعه اخیر در سوریه درگرفت و درباره موضوعاتی که عنان باید در دیدار با اسد با او در میان بگذارد صحبت شد.

به گفته این دیپلمات، آمریکا، انگلیس و فرانسه نتوانستند روند جلسه را به طور فوری و کامل بر ضد نظام سوری سوق دهند و سوریه را مسوول فاجعه الحوله قلمداد کنند به همین سبب پیش از آن که به کوفی عنان به نوعی اختیار گفتگو با اسد بدهند، پیش شرط هایی برای او تعیین کردند.

این دیپلمات از دو شرط این سه کشور پرده برداشت و گفت: آنها تاکید کردند که عنان اولا باید در دیدار با اسد از او بخواهد توضیحات لازم را در خصوص “جنایت‌های صورت گرفته در فاجعه الحوله” بدهد و ثانیا اجرای فوری اقدامات عملی در راستای سیاسی انتقالی را خواستار شود.

این کشورها سپس توافق کردند به منظور پشتیبانی از مطالبات کوفی عنان در دمشق ، همزمان با دیدار او هجمه اخراج دیپلمات های سوری از کشورهای غربی را آغاز کنند تا به این صورت بر روحیه اسد در دیدار با فرستاده سازمان ملل تاثیر منفی بگذارند.

دومین خواسته و شرط غربی‌ها برای دولت دمشق، چیزی جز کناره‌گیری اسد نیست که غربی‌ها ناتوان از آن، از اسد می‌خواهند جریان انتقال قدرت را رقم زده و خود قدرت را به دوستان تروریست غربی‌ها تحویل دهد.

منابع آگاه در مورد دیدار اسد و عنان گفته‌اند فرستاده کشورهای غربی آنگونه که باید و شاید نتوانست نظرات این کشورها را ارائه کند و این موضوع را به ولید المعلم گفته است، چرا که پیش از آنکه عنان بخواهد سخنی بر زبان براند، اسد به وی یادآوری کرده بود تنها زمانی ناآرامی‌ها و خشونت‌ها در سوریه پایان می‌یابد که کشورهای حامیان تروریست‌ها و شورشیان دست از حمایت مالی، تسلیحاتی و تبلیغاتی از آنها برداشته و مردم سوریه را به حال خود رها کنند تا با هم به مذاکره بپردازند که اتخاذ این موضع به شدت عنان را در معذوریت قرار داد و وی بلافاصله پس از پایان دیدار با اسد راهی فرودگاه شد و دمشق را ترک کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.