اسرائیلی‌ها از موشک‌های ایران بیش از بمب اتم می‌ترسند

به گزارش ممتازنیوز، نتایج یک نظرسنجی که در تاریخ دوازدهم سپتامبر در مؤسسه «پنلز پالیتیکس» در سرزمین‌های اشغالی انجام گرفته، نشان می‌دهد، نزدیک ۴۱ درصد اسرائیلی‌ها بر این باورند که نتانیاهو در مدیریت روابط با آمریکا اشتباه کرده‌اند، در حالی که ۳۹ درصد عملکرد وی را در این زمینه تأیید می‌کنند.

بنا بر این گزارش، این نتایج که نخستین بار در مجله یهودی لس آنجلس به چاپ رسیده و امروز در «وال استریت ژورنال» بازتاب یافته، حاکی از آن است که خطوط سیاسی اسرائیلی‌ها در موضعشان در این زمینه تأثیرگذار است: کسانی که حامی احزاب راستگرا هستند، از نتانیاهو حمایت کرده‌اند، ولی پیروان احزاب میانه و چپ‌گرا، موضعی متفاوت در پیش گرفته‌اند.

این نظرسنجی پس از آن انجام گرفته که نتانیاهو در اظهاراتی شدیداللحن، خواستار متعهد شدن آمریکا به تعیین خطوط قرمز و ضرب‌الاجل برای ایران شد و در مقابل، کاخ سفید نیز درخواست وی برای دیدار با اوباما را نپذیرفت.

در عین حال، نتانیاهو از سوی مطبوعات و چهره‌های مخالف در رژیم اسرائیل به تلاش برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با تحت فشار گذاردن اوباما متهم شده است.

نظرسنجی اخیر همچنین نشان می‌دهد که افکار عمومی این رژیم نیز اعتقادی مشابه در این زمینه دارد.

«مناخم لازار»، ناظر این نظرسنجی به وال استریت ژورنال می‌گوید: «مردم بر این باورند که نتانیاهو چند قدم اضافه جلو رفته است، زیرا ما باید روابطمان با ایالات متحده را نگه داریم… اسرائیلی‌ها از نتایج حمله به ایران می‌ترسند. آن‌ها بیش از آنکه نگران یک حمله اتمی باشند، نگران موشک‌های ایرانی هستند که به اسرائیل شلیک خواهد شد».

به گزارش تابناک به این ترتیب، شواهد حاکی از آن است که مواضع جنگ‌طلبانه نتانیاهو در قبال ایران، نه تنها وی را در تقابلی پرهزینه با ایالات متحده قرار داده، بلکه کم کم افکار عمومی این رژیم را نیز علیه وی برمی‌انگیزد. این امر به ویژه در شرایطی که کمتر از یک سال تا برگزاری انتخابات پارلمانی در رژیم صهیونیستی باقی مانده، پیامدهای منفی فراوانی برای نتانیاهو در عرصه داخلی این رژیم به همراه خواهد داشت.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.