اسرائیل سفیر روسیه را احضار کرد

سفیر روسیه در تل‌آویو در اعتراض به سفر نماینده حماس به مسکو، احضار شده است.

اسرائیل سفیر روسیه را احضار کرد

به گزارش ممتاز نیوز، وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه خبر داد که سفیر روسیه در تل‌آویو در اعتراض به سفر نماینده حماس به مسکو، احضار شده است.

پیشتر وزارت خارجه روسیه خبر داده بود در سفر هیئتی از جنبش حماس به مسکو درباره «آزادسازی گروگان‌ها» و تخلیه اتباع روسیه و سایر کشورهای خارجی از غزه رایزنی انجام گرفت.

طبق اعلام وزارت خارجه روسیه، مسکو در این نشست بر موضع خود در خصوص تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی در داخل مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تأکید کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه تأیید کرده بود هیئتی به نمایندگی از حماس به مسکو سفر کرده است. این سفر خشم مقام‌های رژیم صهیونیستی را برانگیخت.

خبرگزاری ریانووستی پیش از این گزارش داده بود موسی ابو مرزوق سرپرستی این هیئت در سفر به مسکو را به عهده خواهد داشت.

این سفر در شرایطی انجام شده که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بامداد پنجشنبه از موضع روسیه و چین در شورای امنیت و خنثی‌کردن قطعنامه آمریکا در حمایت از رژیم موقت صهیونیستی، تمجید کرده بود.

پیش از این، نمایندگی آمریکا در سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در شورای امنیت توزیع کرده بود که ضمن محکوم‌کردن عملیات «طوفان الاقصی» توسط حماس، از تداوم حملات ددمنشانه رژیم کودک‌کُش صهیونیستی به نوار غزه حمایت می‌کرد.

این قطعنامه، اما با وتوی چین و روسیه در شورای امنیت به تصویب نرسید. در مقابل آمریکا نیز برای تلافی، قطعنامه پیشنهادی روسیه برای توقف حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه را وتو کرد.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.