اسرائیل سفیر مصر را احضار کرد

به دنبال لغو قرارداد صادرات گاز مصر به سرزمین های اشغالی ‘دنی آیالون’ معاون وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی ، ‘یاسر ریاض’ سفیر مصر در تل آویو را احضار و خواستار توضیح در این زمینه شد.
به گزارش خبرگزاری ‘فلسطین الیوم’ به نقل از روزنامه ‘معاریو’ سفیر مصر به ایالون توضیح داد که این تصمیم در نتیجه اختلافات تجاری بین دو شرکت اسرائیلی و مصر بوده و نتیجه یک موضع سیاسی نیست.

معاون وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در این دیدار خواستار حل و فصل اختلافات تجاری بین دو شرکت، و از سرگیری صادرات گاز مصر به سرزمین های اشغالی برای اطمینان از ادامه روابط دیپلماتیک بین دو طرف شد.

در همین راستا ‘بنیامین نتانیاهو’ نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز در گفت وگو با تعدادی از سران پارلمان آلمان گفت که این تصمیم مصر ناشی از تحولات سیاسی میان رژیم صهیونیستی و مصر نبوده بلکه در نتیجه اختلاف بین شرکت های اسرائیلی و مصری است.

اعلام لغو صادرات گاز به سرزمین های اشغالی از سوی مقامات مصری به طور یک جانبه و بدون موافقت رژیم صهیونیستی، خشم محافل سیاسی در این رژیم را برانگیخته است.

صدور گاز مصر به اسراییل که مذاکرات آن در دوره رژیم حسنی مبارک، رئیس جمهوری سرنگون شده صورت گرفته بود، انتقادهای شدیدی را در این کشور به دنبال داشت.

رژیم حسنی مبارک گاز مصر را به قیمت کمتر از میزان واقعی به اراضی اشغالی صادر می کرد.

رژیم اشغالگر قدس با گاز وارداتی مصر، ۴۰درصد برق مورد نیاز خود را تولید می کرد.

بعد از سرنگونی مبارک، دولت مصر متعهد شد که در این قرارداد و قیمت صدور گاز به اسرائیل بازنگری کند.

۲۶۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.