اسلحه تهاجم فرهنگی به سوی جوانان

۲۳ آبان ،

یک جامعه شناس گفت:در تهاجم فرهنگی هدف تخریب فرهنگ یک ملت است و جوانان بالاترین نمونه آماری تهاجم فرهنگی را دارند.

 عاشوری در گفتگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران گفت:  فرهنگ در برگیرنده کلیه عادات،  افکار، عقاید مذهبی، رفتارهای اجتماعی و شاخصه اصلی مولفه فرهنگی برخاسته از مبانی دینی وملی است و باید به آن پایبند بود.
وی گفت: استعمار گران برای جایگزین فرهنگ خود، سعی در ریشه کنی فرهنگ مقابل دارند وبهترین راه نفوذ در سایر کشورها را نفوذ درفرهنگ آنان و استعمار  داخلی آن می دانند
عاشوریبا بیان اینکه در تهاجم فرهنگی، فرهنگ مهاجم از پشتوانه قوی برخوردار نیست گفت:  استعمار گران در تهاجم فرهنگی با هدف تخریب یک ملت،  باشگردهای متعدد و تضعیف پایه های اعتقادی جوانان نسبت به بعضی اصول و آرمان ها،  ترویج افکار و اندیشه های غیر اسلامی و ضد اسلامی به مرور وقت نظام های ارزشی و فرهنگی را از بین می برند.
وی با تاکید بر اینکه در بررسی های صورت گرفته جوانان بالاترین نمونه آماری تهاجم فرهنگی را دارند افزود: جوانان تابع احساس و عواطف می باشند،  آگاهی کامل نسبت به عوامل فرهنگی ندارند وبا گذشت وقت آن رابه دیگران تصمیم میدهند.
این کارشناس در پایان خاطر نشان کرد:  برای مقابله با تهاجم فرهنگی باید سطح آگاهی فرهنگی مردم را بالا برد و هرچه غنای فرهنگی بیشتر باشد تهاجم فرهنگی کمتر صورت می گیرد./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.