اسلحه پنهانی توپچی‌های لندن

جام جم آنلاین: آرسنال بعد از شروع فاجعه‌بارش در فصل رو به پایان و تحمل شکست هولناک ۸ بر ۲ برابر منچستریونایتد و کسب فقط یک برد در پنج بازی نخستش‌ در لیگ برتر فوتبال انگلیس، در چهار ماه اخیر به وضوح احیا شده و کسب مجدد عنوان سوم این لیگ که موجب راهیابی دوباره توپچی‌‌های شهر لندن به فصل آینده جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا شده، پیامد این بیداری بوده است.

آرسنال البته برای هفتمین سال متوالی بدون جام و عنوان می‌ماند و معلوم نیست مدیران این باشگاه با کدامین استدلال قادر به ادامه همکاری خود با آرسن ونگر خواهند بود، ولی این مربی فرانسوی که شانزدهمین سال حضورش را در آرسنال پست سر نهاده، معتقد است که سوای گل‌های پایان‌ناپذیر رابین فان پرسی مرد سال فوتبال انگلیس و کاپیتان هلندی آرسنال، کارها و حرکات و میدان‌گیری‌های تئو ولکات، مهاجم جوان و مستعد این تیم نیز سهم زیادی در احیای یاران رویسچکی و ژورو داشته و اسلحه پنهانی و کارآمد آنان بوده است.

فان پرسی در این فصل که از بدترین و کم‌بارترین فصول آرسنال بوده، بیش از ۳۵ گل به ثمر رسانده و همین مساله نمایانگر ارزش‌های ویژه اوست، زیرا در فصلی این کار را کرده که این تیم اصولا درخشان ظاهر نشده و ایرادات زیادی را در کارش آشکار ساخته است. در حقیقت بسیار جوان کردن دوباره ترکیب آرسنال توسط ونگر،‌ سیاستی نادرست جلوه کرده است.

ونگر ۶۲ ساله که خلاف این می‌پندارد، می‌گوید: «در روند بازی‌های بهتر و نتایج مثبت‌تر ما طی ماه‌های اخیر، مردم فقط گل‌های پایان‌ناپذیر فان پرسی را دیده‌اند و هه چیز را به او نسبت می‌دهند، اما من برخلاف آنها از ارزش‌ها و نقش و تاثیرگذاری ولکات غافل نمی‌مانم و اگر او نبود نه فان پرسی اینقدر گل می‌زد و نه ما در جایگاه کنونی قرار می‌داشتیم. یادتان باشد که ولکات هنوز فقط ۲۳ سال دارد و به سبب شروع بسیار زودهنگامش در این حرفه، تازه دارد به مرحله پختگی می‌رسد. او ذاتا باهوش و فنی است و بعد از چند سال بازی در بالاترین سطح حالا به لحاظ تاکتیکی و در کارهای گروهی هم به حد بلوغ رسیده است. به واقع او استراتژی‌های تیمی را بیش از هر زمانی کشف و لمس کرده و با آن عجین شده و به همین سبب است که اینک از نظر من بازیکنی کامل‌تر از گذشته و صاحب سهمی بزرگ در نتایج مثبت اخیر ماست.»

منبع: گاردین – مترجم: وصال روحانی


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.