اسنپ‌چت پیام‌رسانی تازه

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

 اسنپ‌چت امروز در صدر خبرها اپلیکیشن‌های اجتماعی تحت‌موبایل قرار دارد، زیرا شایعه خرید این اپلیکیشن توسط فیس‌بوک و گوگل سبب شده ارزش دلاری آن علاوه بر کاربران نیز افزایش پیدا کند. البته داستان اسنپ‌چت با سایر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان کمی متفاوت است و بیشتر شبیه به یک سرویس شبکه اجتماعی برای نوجوانان است.
 
اسنپ‌چت یک اپلیکیشن پیام‌ر‌سان عکس است که توسط چند تن از دانشجویان دانشگاه استنفورد در سپتامبر ۲۰۱۱ راه‌اندازی شد. 
 
کاربران در اسنپ‌چت می‌توانند عکس بگیرند، فیلم ذخیره و متن اضافه کنند و آنها را با لیست دوستان خود در اسنپ‌چت به اشتراک‌ بگذارند و می‌توان گفت کمی شبیه به اپلیکیشن اینستاگرام است؛ البته ‌مانند اینستاگرام در ویدیو محدودیت زمانی دارد. در اسنپ‌چت شما ویدیوی خود را تا ۱۰ ثانیه می‌توانید ذخیره کنید، سبب آن هم حجم بالای ویدیو و سرعت بارگذاری و نمایش آن است. 
 
جمعیت کاربری اسنپ‌چت بین اشخاص ۱۳ تا ۲۳سال است و البته اسنپ‌چت هنوز در ایران طرفدار ندارد. مجله اشپیگل آنلاین مدعی شده که ۸۰درصد کاربران اسنپ‌چت داخل آمریکا می باشند. 
 
اسنپ‌چت بسیار ساده طراحی شده، زیرا برای قشر مخاطب نوجوان طراحی و کاملا راحت و بصری است. شما در اسنپ‌چت می‌توانید به راحتی تنها با وارد کردن ایمیل، پسورد و تاریخ تولد عضو شوید و دوستان خود را در آن دعوت کنید. 
 
عکسی از محیط پیرامون خود بگیرید، روی آن متنی بنویسید یا با قلم خودتان متن را بنویسید، می‌توانید افکت خاصی به آن عکس بدهید و در ثانیه‌های مختلف ذخیره کنید و همه آن را در کنار هم قرار‌ دهید تا به حالت ویدیویی متحرک قرار بگیرد. هرکسی از دوستان‌تان که نیز اسنپز (محتوایی که در اسنپ‌چت به اشتراک گذاشته می‌شود را اسنپز‌ گویند) شود، نرم‌افزار به شما اطلاع می‌دهد. البته بعد از ملاحظه آن محتوا پنهان و اسنپ‌چت مدعی است که از سرور ما نیز حذف می‌شود! یکی از پدیده‌هایی که همزمان با رشد اسنپ‌چت در آمریکا رخ داده، موضوعی است که کاربران اسنپ‌چت که اغلب نوجوانان می باشند را تحت‌الشعاع قرار داده. کاربران با توجه به سن و سالی که دارند از متن‌ها و عکس‌های نامناسب استفاده می‌کنند. اسنپ‌چت نیز مانند سایر اپلیکیشن‌های امروزی در ۲ نسخه اصلی آی‌اواس و اندروید موجود است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.