اسکایپ و لینک از سوی مایکروسافت یکپارچه شد

۱۲خردادماه، همکاران سیستم- شرکت مایکروسافت از یکپارچه‏سازی دو پلت‏فرم ارتباطی لینک و اسکایپ خبر داد.

یکپارچگی لینک و اسکایپ به کاربران این دو پلت‏فرم اجازه می‏دهد با یکدیگر تماس بگیرند. اسکایپ نرم‏افزار تماس تصویری مایکروسافت است که بیشتر توسط کاربران فردی مورد استفاده قرار می‏گیرد. لینک نیز پلت‏فرم ارتباطی مایکروسافت است که کاربران آن کسب و کارها و شرکت‏های تجاری می باشند.

براساس این گزارش، در حال حاضر فقط کاربرانی که اسکایپ را بر روی ابزارهای دسکتاپی مک و ویندوز استفاده می‏کنند، می‏توانند از این یکپارچگی استفاده کنند. مایکروسافت قول داده است به‌زودی این ویژگی را از طریق دیگر پلت‏فرم‏های موجود در دسترس کاربران قرار دهد.

یکی از مدیران بخش لینک در شرکت مایکروسافت چندی پیش در این باره گفته بود: با ترکیب قابلیت‏ها و دارایی‏هایی که ما در جبهه مصرفی اسکایپ و جبهه کسب و کارهای لینک داریم، می‏توانیم پلت‏فرم یکپارچه‏ای تعریف کنیم و به کمک آن اتاق نشیمن اشخاص را به دفتر کارشان متصل کنیم.

مایکروسافت اعلام کرده در زمینه یکپارچه‏سازی لینک و اسکایپ فعلاً گام اول را برداشته است و می کوشد با ترکیب قابلیت‏های لینک در زمینه کسب و کارها و بُرد جهانی اسکایپ تجربه ارتباطی متفاوتی به دست دهد و کاربران اسکایپ را قادر کند از این نرم افزار به عنوان یک راهکار حرفه‏ای در شرکت‏ها و سازمان‏ها استفاده کنند.

شرکت مایکروسافت در حالی اقدام به یکپارچه‏سازی این دو پلت‏فرم کرده است که وکلای این شرکت بر سر نرم‏افزار اسکایپ با شرکت سیسکو در حال مبارزه می باشند.

مایکروسافت در سال ۲۰۱۱ نرم افزار اسکایپ را به قیمت ۸٫۵ میلیارد دلار خریده بود. حالا شرکت سیسکو که خود یکی از عرضه کنندگان مهم پلت‏فرم‏های ارتباط تصویری است، مایکروسافت را به انحصارطلبی متهم کرده و استدلال کرده است که خرید اسکایپ به این شرکت کمک کرده است بین ۸۰ تا ۹۰ درصد از بازار پلت‏فرم‏های ارتباط تصویری تحت ویندوز را از آن خود کند.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.