اشتباهات مهم در برداشتن ابرو

گردآوری توسط گروه آرایش و زیبایی سایت خبری ممتاز نیوز

اشتباهات مهم در برداشتن ابروReviewed by نسیم on Aug 18Rating: 5.0

۸ اشتباه مهم که در مورد اصلاح و برداشتن ابرو

اشتباهات مهم در برداشتن ابرو
 

ابروها بی شک یکی از اجزا اصلی صورت می باشد که در حالت چهره تاثیر شگفت انگیزی دارد. شکل ابرو میتواند به ظاهر شما جلوه دهد و یا جلوه آن را از بین ببرد. طراحی و درست کردن ابروها دقیقا مثل انتخاب عینک بروی صورت میباشد که اگر ابروها به فرم صورت نخورند فرم صورت بهم خورده و شکل آن را را تغییر میدهند.

پس تا زمان خواندن این مقاله حتی به برداشتن موچین هم فکر نکنید.

کندن زیاد موها
برداشتن ابروها به صورت روزانه برای افراد مختلف رضایت‌بخش است، باوجودی که افراد حرفه‌ای نسبت به آن هشدار می‌دهند. متخصصان درزمینهٔ ی ابرو می‌گویند بهترین گزینه برداشتن ابروها هر سه هفته یک‌بار است. با این روش موهایی که زمان‌های رشد متفاوتی دارند رشد خواهند کرد که سبب می‌شود موهای شما حتی بیشتر به نظر برسند. کندن زیاد ابروها به‌خوبی صورت شما را شکل نمی‌دهد. بعلاوه ابروهای پر زمانی مد بوده و هنوز نیز نشانه‌ای از رفتن این مد نیست.

استفاده از موچین قدیمی برای برداشتن ابرو
اگر موها از میان موچین شما لیز می‌خورند و یا برای نزدیک کردن دو سمت آن به هم تلاش زیادی می‌کنید، زمان آن رسیده است که پولی برای خرید یک موچین جدید بگذارید. موچین خود را کثیف داخل کیفتان قرار ندهید. آن‌ها را پس از هر بار استفاده باکمی الکل ایزوپروپیل تمیز کنید تا از تجمع باکتری روی موچین جلوگیری نمایید.

اشتباهات مهم در برداشتن ابرو , اصلاح ابرو

بهترین گزینه برداشتن ابروها هر سه هفته یک‌بار است

کندن مقدار زیادی مو از کناره‌ی ابروها
برای جلوگیری از داشتن ابروهای پیوسته‌ی مخوف، برخی خانم‌ها می‌خواهند مقدار زیادی از فضای میان ابروهای خود را تمیز کنند. فضای زیاد میان دو ابرو سبب می‌شود بینی فرد بزرگ‌تر دیده‌شده و چشم‌ها دور از هم به نظر بیایند. ابتدای ابروهای شما باید هم‌راستا با برآمدگی بینی باشد، نه لبه‌ی خارجی سوراخ بینی. هرچه این مقدار بیشتر باشد بهتر است. زمانی که به بخش بیرونی ابرو می‌رسید نیز در این کار افراط نکنید. برای فهمیدن اینکه ابروهای شما باید کجا تمام شود یک خط مورب از گوشه‌ی بینی خود به سمت گوشه‌ی بیرونی چشمتان تصور کنید. برای این کار می‌توانید از یک مداد به‌عنوان راهنمای بصری استفاده کنید.

ایجاد قوس زیاد در ابروها
ابروهای قوس‌دار سبب می‌شود صورت شما حالتی به خود بگیرد که دائماً شگفت‌زده هستید. با نگاه کردن به بالاترین نقطه‌ی ابروی خود یک قوس طبیعی برای ابرویتان در نظر بگیرید، اغلب به فاصله‌ی دوسوم از بخش داخلی ابروها ( لازم نیست حتماً در مرکز ابروهای شما باشد ) زیر آن را تمیز کنید تا یک بالا رفتگی ایجاد نمایید. متخصصان پیشنهاد می‌دهند قبل از برداشتن ابروها ی خود از یک پودر ابرو برای تعیین شکل آن استفاده کنید تا به شما کمک کند بهتر متوجه شوید که چه‌کاری انجام می‌دهید. سپس موهای اطراف شکل را تمیز کنید، اما نه بیشتر از آن.

اشتباهات مهم در برداشتن ابرو , اصلاح ابرو

پس از هر بار برداشتن ابرو موچین خود را با الکل تمیز کنید

فراموش کردن بالای ابرو
همان‌طور که گفته شد برداشتن زیر ابروها می‌تواند یک قوس خوب در آن‌ها ایجاد کند اما از بالای ابرو نیز غفلت نکنید. شما یک ابروی خوب و کلفت می‌خواهید. اما میان ابروی کلفت و مرتب با یک ابروی کلفت و نامرتب تفاوت وجود دارد. فضای بالای ابروهای خود را از موهای زائد تمیز کنید زیرا این بخش بیشتر جلب‌توجه می‌کنند.

استفاده‌ بیش از حد از مداد ابرو
تنها چند حرکت با مداد می‌تواند سبب شود ابروهای شما از یک حالت عادی به حالتی زیبا تبدیل شوند ( هیچ‌وقت از مداد چشم استفاده نکنید. این مداد به‌درستی روی ابروهای شما نمی‌ماند ) یک مداد ابرو با یک درجه رنگ روشن‌تر از ابروهای خود انتخاب کنید. ابروهایی که خیلی تیره هستند خشن و ساختگی به نظر می‌رسند. از رنگ‌های روشن در فضاهای خالی ابروها استفاده کرده و شکل طبیعی ابروهای خود را رسم کنید. متخصصان پیشنهاد می‌دهند اگر مداد برای شما زیاد است از یک برس زاویه‌دار که در پودر ابرو فروبرده‌اید استفاده کنید. این پودر باید یک تا دو درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی موهای شما باشد.

اشتباهات مهم در برداشتن ابرو , اصلاح ابرو

زمانی که از کرم‌های رتینوئید ضد پیری استفاده می‌کنید موم بیندازید.
کرم‌های رتینوئید ضد پیری سبب افزایش کلاژن و باز شدن منافذ می‌شوند و برگشت سلول‌ها را سرعت می‌دهند. اما اگر ابروهای خود را موم می‌اندازید این کرم‌ها می‌توانند خرابی‌های پوست را آشکار کنند. رتینوئید پوست صورت شما را حساس و نازک‌تر می‌کند. اگر از رتینوئید  استفاده می‌کنید موم می‌تواند سبب یک زخم و پارگی دردناک شود. متخصصین پوست پیشنهاد می‌دهند پس از قطع کردن مصرف رتینوئید موضعی برای موم انداختن ابروها شش هفته صبر کنید.

هیچ‌گاه نزد یک فرد متخصص درزمینه‌ی ابرو نمی‌روید.
اگر در مورد ظاهر ابروهای خود مطمئن نیستید و یا مرتکب خطایی مانند زیاد برداشتن ابرو شده و می‌خواهید آن را ترمیم کنید به یک آرایشگاه بروید. حتی اگر تنها یک یا دو بار در سال نزد آرایشگر بروید، آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا شکل طبیعی ابروهای خود را فهمیده و برای برداشتن ابرو در خانه نیز شما را راهنمایی کنند. ابروها قدرت این را دارند که توجه افراد را به چشم‌های شما جلب کرده، چشمانتان را نقطه‌ی کانونی صورتتان می‌کنند و می‌توانند موجب جلب‌توجه یا خلاف آن شوند.

wiki.5040.ir

این مطلب مفید بود ؟

– .

مجله ممتاز نیوز » آرایش و زیبایی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.