اشتغال ۷ هزار هنرمند در رشته‌های نقره‌کاری آذربایحان شرقی

رئیس شورای فنی صنایع دستی آذربایجان شرقی خبر داد

رئیس شورای فنی صنایع دستی آذربایجان‌شرقی از اشتغال ۷ هزار هنرمند در رشته‌های نقره‌کاری آذربایحان شرقی خبر داد.

به گزارش هنرآنلاین، تراب محمدی در جمع هنرمندان حکاکی روی نقره و نمایندگان اتحادیه صنفی زرگران و نقره‌کاران، افزود: بر روی صنعت بسته بندی محصولات صنایع دستی به ویژه در آثار دارای بازارهای پرتقاضای جهانی باید تمرکز و توجه بیشتری صورت بگیرد.

‌وی تصریح کرد: نقره‌کاری و هنر حکاکی روی نقره یکی از ویژه‌ترین محصولات صنایع دستی آذربایجان شرقی است که به دلیل کیفیت، ظرافت و زیبایی هنر مختص این خطه توانسته طی چند سال اخیر جایگاه خود را به عنوان یک هنر و صنعت صادراتی و با تقاضای قابل توجه داخلی بیابد.

محمدی با اشاره به اشتغال نزدیک به ۷ هزار هنرمند در رشته‌های نقره‌کاری در آذربایجان‌شرقی، تشریح کرد: تولید و فروش محصولات نقره کاری در استان نسبت به تمام سال های عمر این رشته ، از رشد بی نظیری برخوردار بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تاکید بر تداوم پشتیبانی‌های این سازمان از تمام هنرمندان صنایع دستی استان به ویژه فعالان رشته نقره‌کاری، افزود: با برقراری جلسات مستمر با فعالان و هنرمندان این رشته و نیز با رئیس و اعضای اتحادیه زرگران و نقره‌کاران، هماهنگی و تعامل برای نظارت بیشتر بر تولید و فروش محصولات نقره تولیدی استان افزایش خواهد یافت.

محمدی یادآور شد: کارگاه آموزشی مهر اصالت یونسکو و بسته‌بندی محصولات صنایع دستی در تبریز، گام موثری برای جدی کردن مبحث بسته‌بندی آثار هنری از طریق آموزش هنرمندان و فعالان رشته‌های مختلف خواهد بود.

گفتنی است، ۱۱ نفر از فعالان و هنرمندان رشته‌های حکاکی روی نقره و نقره‌کاری و نیز نمایندگان اتحادیه زرگران و نقره‌کاران استان، در نشستی با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی به بیان مشکلات و چالش‌های پیش روی خود پرداختند.

انتهای پیام/


آخرین اخبار
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.