اشتون در راه ایران

ایران > سیاست‌خارجی– گروه سیاسی:
سیدعباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفته است محمد جواد ظریف از کاترین اشتون برای سفر به تهران دعوت کرده است.

عراقچی گفته که در جریان سفر وزیر امورخارجه کشورمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به منطقه هیچ برنامه‌ای برای دیدار دوجانبه درنظر گرفته نشده است. به نقل از عراقچی اشتون یک دعوت باز از آقای ظریف برای سفر به کشورمان دارد که در هر زمانی که خواست سفری به ایران داشته باشد اما هنوز زمان این سفر مشخص نیست. کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که ایرانی‌ها او را بیشتر در قالب مذاکرات هسته‌ای به همراه سعید جلیلی و این اواخر محمد جواد ظریف در یک قاب دیده‌اند از دیروز سفر منطقه‌ای خود را به خاورمیانه آغاز کرده است.

همزمان با او‌ ظریف وزیر امور خارجه کشورمان هم سفر دوره‌ای خود را به کشورهای منطقه ازجمله لبنان آغاز می‌کند. اشتون قرار است در سفر خود به کشورهای حوزه خلیج‌فارس مسئله هسته‌‌‌‌ای ایران و بحران سوریه را مورد بررسی قرار دهد. مایکل مان، سخنگوی اشتون گفته که اشتون به کشورهای کویت، امارات، عربستان، قطر و عمان سفر می‌کند. سفر اشتون به ایران و رایزنی وی با مقامات ایرانی درخصوص پرونده هسته‌ای کشورمان در حالی انجام می‌گیرد که پیش از این نیز در طول دوره ده ساله مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ خاویر سولانا مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمد البرادعی دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در زمانی که لاریجانی مسئول پرونده هسته‌ای کشورمان بود به تهران داشته‌اند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.