اشکالات فنی سبب رفع فیلتر فیس بوک شد

اردیبهشت ۱۴۰۳

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت: عدم فیلتر فیس بوک در شب قبل ظاهرا به سبب اشکالات فنی بوده و کمیته فنی در حال بررسی این موضوع است.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت: عدم فیلتر فیس بوک در شب قبل ظاهرا به سبب اشکالات فنی بوده و کمیته فنی در حال بررسی این موضوع است.

عبدالصمد خرم‌آبادی در پاسخ به این پرسش که شب قبل گزارش هایی مبنی بر عدم فیلتر بودن شبکه فیس بوک ارائه شده، افزود: “بله دیشب ما دنبال قضیه بودیم ظاهرا اشکالات فنی در بعضی از ISP بوجود آمده و ما دنبال سبب آن هستیم.”

وی افزود: “به هر حال اگر تخطی شده است که انشاالله این طور نباشد و قصور باشد. اما طبق ماده ۲۱ قانون جرایم رایانه ای حتی قصور هم در اجرای دستورات سبب مسئولیت کیفری برای ارائه دهندگان خدمات اینترنت می گردد.”

خرم آبادی اظهار داشت: “ما داریم بررسی می کنیم که به هر حال از طریق کدام یک از این شرکت ها این موضوع انجام شده است.”

وی خاطرنشان کرد: “ما دیشب حدود ۷ و ۸ شرکت را بررسی کردیم مشکلی نبود، اما مردم گزارش می دادند و می گفتند مشکل وجود دارد و پایگاه اینترنتی ها هم به این مسئله پرداختند. ساعت ۱۲ دیشب شرکت ارتباطات زیرساخت قرار شد سبب را بررسی کند.”

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اظهار داشت: “یک گروه فنی هم گذاشتیم که این موضوع را بررسی می کند و اگر ببنیم قصوری در این زمینه بوده برخورد می کنیم و هنوز مطمئن نیستیم دقیقا مشکل از چه منابعی بوده است.”

خبرگزاری مهر


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.