اصرار شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودرو

۱۷م دیماه ،

اصرار شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودرو

ظاهرا عزم شورای رقابت برای در دست گرفتن قیمت‌گذاری خودرو جزم است و این شورا قصد دارد هر طور شده جای سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان را در این ماجرا بگیرد.

به نقل از دنیای اقتصاد، لبته اصرار شورای رقابت فقط بر تعیین قیمت خودرو نیست، بلکه این شورا قیمت‌گذاری تمام کالاهایی را که انحصاری می‌داند، حق خود دانسته و تاکید دارد سازمان حمایت باید از پروسه قیمت‌گذاری این کالاها از جمله «خودرو» کنار برود.
آن طور که رییس شورای رقابت در گفت و گو با ایسنا عنوان کرده، قانون صراحتا حق قیمت‌گذاری کالاهای انحصاری را به شورای رقابت داده است. به نقل از جمشید پژویان، در هیچ جای دنیا سازمانی به نام «حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان» نداریم و تشکیل این سازمان در ایران نیز به خاطر شرایط جنگ و کنترل بازار بود. وی تاکید کرده که خودروسازان نیز با مشکلاتی روبه‌رو و درخواست افزایش قیمت داشتند، اما به شورای رقابت دعوت شده‌اند و شورا تلاش می‌کند بهترین راه‌حل را برای رفع این مشکلات ارائه دهد. رییس شورای رقابت پیش تر نیز بر انحصاری بودن «خودرو» تاکید و خواستار در اختیار گرفتن حق قیمت‌گذاری آن شده بود. این در حالی است که هیچ کدام از نهادهای مسوول (وزارت صنعت و سازمان حمایت) واکنش خاصی نسبت به این ادعای شورای رقابت نشان نداده‌اند و تنها در یک مورد وزیر صنعت از این شورا به عنوان «گزینه کمکی» در بحث قیمت‌گذاری یاد کرد. در حال حاضر نیز تعیین قیمت خودروهای داخلی در اختیار سازمان حمایت قرار دارد و هیچ نشانه‌ای نیز مبنی بر اینکه وزارت صنعت بخواهد قیمت‌گذاری را از این سازمان به شورای رقابت انتقال دهد، به چشم نمی آید. با این حال رییس شورای رقابت همچنان با انحصاری دانستن «خودرو»، قیمت‌گذاری آن را حق خود می‌داند، حقی که اصل ۴۴ قانون اساسی برای این شورا قائل شده است.

یکشنبه ۱۷ دى   ۹:۳۶

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.