اصغر فرهادی این بار مغلوب شد

تریلر «راندن» به کارگردانی نیکلاس ویندینگ رفن در شصت و ششمین دوره جوایز روبان نقره‌ای برنده جایزه بهترین فیلم غیر اروپایی شد.

خبرآنلاین: اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران سینمایی ایتالیا که بانی جوایز روبان نقره‌ای است، روز شنبه برندگان این دوره جوایز خود را معرفی کرد.

پائولو سورنتینو برای درام «اینجا باید باشد» جایزه بهترین کارگردان را برد و مارکو تولیو جوردانا برای «داستان یک قتل عام» جایزه بهترین فیلمنامه را دریافت کرد. «حضور باشکوه» فرزان اوزپتک هم برنده جایزه بهترین داستان شد.

جوایز روبان نقره‌ای قدیمی‌ترین جوایز سینمایی ایتالیا همین طور قدیمی‌ترین جوایز سینمایی اروپاست. برندگان این دوره جوایز روبان نقره‌ای در سالن ۲۷۰۰ ساله «تئاترو آنتیکو» در تائورمینا در سیسیل که محل برگزاری جشنواره فیلم تئورمینا است، اعلام ‌شدند.

جایزه سورنتینو برای فیلم «اینجا باید باشد» دومین جایزه او در سه سال گذشته است. سورنتینو سال ۲۰۰۹ نیز با فیلم «ستاره» برنده جایزه روبان نقره‌ای بهترین کارگردان شد.



شان پن در صحنه‌ای از فیلم «اینجا باید باشد»

 
شان پن در «اینجا باید باشد» نقش یک ستاره دلزده راک را بازی می‌کند که در جستجوی بازجوی نازی سابق پدرش است. «اینجا باید باشد» اولین فیلم انگلیسی‌زبان است که از سال ۱۹۸۸ تاکنون برنده جایزه روبان نقره‌ای بهترین کارگردان شده است. در آن سال برناردو برتولوچی برای «آخرین امپراتور» این جایزه را برد.

فیلم‌های جوردانا و اوزپتک هر یک با نامزدی در ۹ بخش پیشتاز این دوره جوایز روبان نقره‌ای بودند. «اینجا باید باشد» در پنج بخش نامزد بود و بجز جایزه بهترین کارگردان، جوایز بهترین فیلمبرداری و طراحی هنری را هم گرفت.

«داستان یک قتل عام» درباره بمب‌گذاری سال ۱۹۶۹ در میدان فونتانا در میلان است که باعث کشته شدن ۱۷ نفر شد. «حضور باشکوه» داستان مردی جوان است که آرزو دارد بازیگر شود.

جایزه بهترین فیلم اروپایی به «هنرمند» ساخته میشل هازاناویسیوس رسید. «کشتار» رومن پولانسکی، «فاوست» الکساندر سوکوروف و «شرم» استیو مکویین دیگر نامزدهای این بخش بودند.

«راندن» به کارگردانی نیکلاس ویندینگ رفن فیلمساز آمریکایی متولد دانمارک جایزه بهترین بهترین فیلم غیر اروپایی را برد. «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی، «هوگو» مارتین اسکورسیزی، «نیمه‌شب در پاریس» وودی آلن و «درخت زندگی» ترنس مالیک دیگر نامزدهای این جایزه بودند.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.