اصفهان می تواند یکی از قطب های حوزه صنعت امنیت فناوری اطلاعات باشد

به گزارش ایرنا، ‘علی حکیم جوادی’ عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح سومین نمایشگاه تخصصی مخابرات، اطلاع رسانی و صنایع وابسته در شرکت نمایشگاه های اصفهان افزود: شرکت های دانش بنیان و فعالان حوزه دانشگاهی در اصفهان این قابلیت را دارند که این استان را به قطب حوزه صنعت امنیت فناوری اطلاعات تبدیل کنند.

وی اضافه کرد: شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی در استان اصفهان در حوزه های مختلف امنیت به جایی رسیده اند که می توانند بسیاری از تهدیدهایی را که از سوی برخی کشورها و در حوزه فضای مجازی پیش می آید ، خنثی کنند.

به گفته مجری شبکه ملی اطلاعات ایران، فناوری اطلاعات یک انقلاب بزرگ بعد از انقلاب صنعتی است که در کمتر از ۲۰ سال توانست تاثیرات شگرفی در زندگی جوامع امروزی بگذارد.

حکیم جوادی با بیان اینکه فناوری اطلاعات جزو جدانشدنی زندگی مردم شده است، افزود: آمارها حاکی از آن است که بیش از پنج میلیارد جمعیت جهان دارای گوشی تلفن همراه هستند که تعداد حساب های بانکی آنها نصف این تعداد است.

وی خاطرنشان کرد: حوزه فناوری اطلاعات تحول اقتصادی در دنیا ایجاد کرده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در قانون برنامه پنجم توسعه به طور مستقیم در بیش از ۱۹ ماده به موضوع فناوری اطلاعات اشاره شده است، افزود: در قانون برنامه پنجم توسعه، بیش از ۴۸ ماده به طور غیر مستقیم از حوزه فرهنگی آموزشی گرفته تا حوزه تجارت الکترونیک ، به موضوع فناوری اطلاعات تخصیص یافته است.

حکیم جوادی با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ دستگاه اجرایی در کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند، افزود: تا پایان سالجاری همه دستگاه های اجرایی کشور به این شبکه متصل خواهد شد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: ضعف کشور ما در عرصه بین المللی این است که در جمع آوری اطلاعات مشکل داریم زیرا کشورمان مانند مجمع الجزایری است که هر کدام از این جزایر قابلیت های فراوان دارد اما ارتباطات موفقی با دیگر جزایر برقرار نمی کند.

حکیم جوادی با اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی مخابرات اصفهان اظهار داشت: با برگزاری همایش ها و کارگاه های مرتبط با فناوری اطلاعات می توان دستاوردهای بیشتری در این زمینه کسب کرد.

به گزارش ایرنا، سومین نمایشگاه تخصصی مخابرات، اطلاع‌‌رسانی و صنایع وابسته( comtex2012 ) از ۳۱ خرداد تا سه تیرماه سالجاری در شرکت نمایشگاه های استان اصفهان برگزار می شود.

پ/۷۱۴۰/۱۰۱۱/۵۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۲۵۵۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.