اصلاحات مطبوعاتی آقای مرسی

پس از لغو قانون حبس موقت متهمان جرایم مطبوعاتی توسط رئیس جمهور مصر، سردبیر روزنامه الدستور نیز که به اتهام اهانت به ریاست جمهوری بازداشت شده بود، آزاد شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، محمد مرسی، رئیس‌جمهوری مصر، قانون حبس موقت متهمان جرایم مطبوعاتی را لغو کرد و با توجه به دستورات مرسی دادستانی کل مصر نیز دستور آزادی اسلام عفیفی، سردبیر روزنامه الدستور را که به اتهام اهانت به ریاست جمهوری در حبس به سر می‌برد، صادر کرد.
منابع مصری اعلام کردند که این قانون بعد از نشست طولانی مرسی با محمود مکی، معاون و مشاور ریاست جمهوری و احمد مکی، وزیر دادگستری و محمد فواد جادالله، مشاور حقوقی رئیس‌جمهوری صادر شد.
خبرگزاری “الشرق الاوسط” مصر نیز اعلام کرد که دادستان کل این کشور دستور آزادی اسلام عفیفی را صادر کرده و نام وی را از فهرست افراد ممنوع الخروج حذف کرد است.
پیشتر دادگاه کیفری الجیزه دستور بازداشت عفیفی و حبس موقت وی را به اتهام اهانت به ریاست جمهوری، نشر اخبار کذب و ایجاد ناآرامی، صادر کرد و قرا شد جلسه دوم رسیدگی به پرونده وی در ۱۶ سپتامبر برگزار شود.
حکم دادگاه در خصوص بازداشت عفیفی با انتقاد گروه‌های مختلف مواجه شد و اتحادیه روزنامه‌نگاران مصر در بیانیه‌ای نسبت به تصمیم دادگاه شدیدا انتقاد کرده و خواهان آزادی سردبیر روزنامه الدستور شدند.
در همین حال قرار شده جلسه داگاه توفیق العکاشه، مالک شبکه تلویزیونی الفراعین و مجری این شبکه نیز که به اتهام تشویق به کشتن مرسی و بیان عباراتی ناشایست در خصوص وی به دادگاه فراخوانده شده بود، اول سپتامبر در دادگاه جنایی قاهره برگزار شود.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.