/ اصلاحیه خبر / شهریه دانشگاه آزاد افزایش نیافته است

63-39.jpg

مخاطبان محترم ضمن عرض پوزش از اشتباه پیش‌آمده در خبر مربوط به سخنان رییس دانشگاه آزاد درباره شهریه این دانشگاه ، خبر فوق به این شرح اصلاح می شود:

رییس دانشگاه آزاد با اشاره به تورم ۲۳ درصدی در کل کشور، در خصوص افزایش شهریه دانشجویان در آغاز سال تحصیلی، گفت: “علیرغم اینکه وزارت علوم و بهداشت اعلام کرده بودند که می‌توانیم شهریه دانشجویان را تا ۱۵ درصد افزایش دهیم، ولی ما به لطف خداوند افزایش شهریه‌ای نخواهیم داشت.”

وی افزود: البته برای بیش از یک میلیون دانشجوی قدیمی دانشگاه، افزایش شهریه نخواهیم داشت.

رییس دانشگاه آزاد همچنین با اشاره به ایجاد منابع مالی جدید، خاطر نشان کرد: همانطور که قول دادیم در انتهای سال دوم و ابتدای سال سوم، ۲۰ درصد تخفیف شهریه برای دانشجویان اعمال می‌شود، البته از مهر امسال برای دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ۲۰ درصد تخفیف شهریه در نظر گرفته شده است.

دانشجو در خصوص شهریه دانشجویان دکتری، گفت: همه دانشجویان دکتری تخصصی می‌توانند از تسهیلات ۱۰ میلیون تومان وام شهریه استفاده کنند و در صورتی که تمایل به اخذ وام نداشته باشند، می‌توانند متقابل آن از ۲۰ درصد تخفیف شهریه بهره‌مند شوند.

وی در خصوص تعداد دانشجویان ورودی جدید گفت: امسال افزایش تعداد دانشجو نسبت به سال گذشته نخواهیم داشت، چرا که بر روی کیفیت تمرکز داریم.

تعطیلی پنجشنبه‌ها از مهر ماه

رییس دانشگاه آزاد در خصوص تعطیلی روزهای پنجشنبه در دانشگاه آزاد، به ایسنا گفت: از مهرماه تعطیلی پنجشنبه‌ها به صورت آزمایشی به مدت یک ترم تحصیلی اجرا می‌شود، البته بنده فکر می‌کنم که این مدت تمدید خواهد شد.

دانشجو افزود: در صورتی که واحدی برای برگزاری کلاسی ضرورت داشته باشد، کلاس‌ها در روز پنجشنبه می‌تواند برگزار شود و اگر کارمندان دانشگاه بنا بر ضرورت باید در روز پنجشنبه در محل کار خود حضور داشته باشند، می‌توانند از اضافه کار مازاد ۱۲۰ ساعت بهره‌مند شوند.

وی افزود: کمتر از ۱۰ درصد از اساتید ما در روزهای پنجشنبه در دانشگاه حضور دارند و ۹۰ درصد آنها در طول هفته کلاس‌هایشان تشکیل می‌شود.

رییس دانشگاه آزاد در خصوص افزایش تعداد واحدهای دانشگاه آزاد، گفت: اولویت‌ ایجاد واحد در دوره تحصیلات تکمیلی و علوم تحقیقات است که البته در سال اول مسوولیتم جزو برنامه‌ها نیست.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.