اصلاح استراتژی صادرات در بنگاههای اقتصادی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

اصلاح استراتژی صادرات در داخل سبب توسعه آن در خارج از مرزها با کمک بنگاههای اقتصادی می شود.

فاطمه آقامیری، کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نقش کلیدی بنگاههای اقتصادی در افزایش میزان صادرات گفت: بنگاههای اقتصادی می‌تواند به عنوان پلی بین اقتصادی مردمی و دولتی باشد.

وی گفت: داشتن استراتژی صادرات، تامین منابع مالی تولید، افزایش انگیزه برای تولید افزایش توانایی رقابت از جمله توانمندی بنگاهها برای اقتصادی است.

این کارشناس با بیان اینکه این بنگاهها نقش اساسی در استراتژی صادرات دارد ادامه داد: اهمیت این بنگاهها به گونه ای است که می‌تواند شرایط استراتژیک مازاد را در بخش صادرات بسنجد و با این دستور کار توازن را در صادرات ایجاد کند.

آقامیری تاکید کرد: مدیریت استراتژیک بنگاههای اقتصادی رویکردی است که زاییده عصر تغییرات سریع است و به همین منظور می‌توان از آن به عنوان یک نوع دیدگاه برای برنامه ریزی انعطاف پذیر  در مقابل تغییرات سریع استفاده کرد.

وی تصریح کرد: توجه  به بنگاههای اقتصادی سبب می شود سهم بازار را از صادرات بسنجیم و مانع خروج هزینه های اضافی در این بخش شویم.

آقامیری در پایان گفت: اصلاح استراتژی صادرات در داخل  سبب توسعه ان در خارج از مرزها می‌شود و بنگاههای اقتصادی نقش کلیدی در این اصلاح دارند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.