اصلاح قانون عضویت ایران در مجمع جهانی انرژی/ الزام دستگاهها به ایجاد دفاتر امور تعاونی

رضا رحمانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با اشاره به جلسه  امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ادامه طرح اصلاح موادی از قانون بخش تعاونی اقتصادی جمهوری اسلامی در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این طرح در راستای تسهیل و حمایت از فعالیت تعاونی های کشور است، گفت: بر اساس موادی از این طرح که در جلسه امروز به تصویب رسید همه دستگاهها موظف شدند دفتر امور تعاونی ایجاد کنند. همچنین با توجه به هدفگذاری ۲۵ درصدی برای تحقق اقتصاد تعاونی در کشور دستگاهها موظف به اجرای هرچه بهتر این قانون شدند.

 رئیس کمیسیون صنایع با بیان اینکه در جلسه امروز لایحه اصلاح قانون عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در مجمع بین‌المللی انرژی مطرح شد، گفت: این قانون امروز توسط اعضای کمیسیون صنایع و معادن به تصویب رسید.

 

وی با بیان اینکه عضویت ایران درمجمع جهانی انرژی موجب می شود ایران مواضع خود در عرصه انرژی به خوبی مطرح کند، گفت: ایران با عضویت در این سازمانها می تواند از ظرفیت علمی آنها نیز برای توسعه داخلی استفاده کند

 

رحمانی با بیان اینکه در نشست امروز طرح جامع منابع طبیعی و آبخیز‌داری مورد بررسی قرار گرفت، افزود: با تصمیم  اعضای کمیسیون این طرح به کارگروه تخصصی معادن در کمیسیون ارجاع شد تا در آنجا به صورت تخصصی مورد بررسی قرار بگیرد.


وی  با بیان اینکه در جلسه امروز کمیسیون قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۸۷ نیز مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: مواد ۳۸ و ۳۹ از این قانون مورد بررسی کمیسیون قرار گرفت و بنا شد که در کارگروههای تخصصی ادامه بررسی آن انجام شود.

 

رحمانی همچنین  بررسی لایحه  قضازدایی و حذف برخی عناوین مجرمانه از قوانین را از دیگر موارد مطرح شده در نشست امروز کمیسیون صنایع و معادن عنوان کرد و افزود: کلیات و یک ماده از این لایحه تصویب شد و مقررشد ادامه بررسی در جلسات اینده کمیسیون صورت بگیرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.