اصل تمیز کردن دندان ها به وسیله مسواک است نه خمیر دندان

۰۸م آذر ،

اصل تمیز کردن دندان ها به وسیله مسواک است و خمیر دندان نقش کمک کننده بر این امر دارد.

دکتر اقبال دندانپزشک در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:رعایت بهداشت دهان و دندان و مسواک زدن جزء عادات رایج خوب مردم است  که معمولاً مسواک زدن همراه با خمیر دندان انجام می گردد ،البته باید توجه داشت که هر چند عمر مکانیکی مسواک کردن در پاکیزه کردن دندان ها و دهان موثر است اما استفاده از خمیر دندان مناسب سبب می گردد محافظت از دندان ها و تمیز شدن محیط دهان بهتر و بیشتر انجام شود .

وی در خصوص مواد تشکیل دهنده خمیر دندان گفت: مواد تشکیل دهنده خمیر دندان  شامل ماده کف کننده، ماده ساینده، ماده شیرین کننده، ماده محافظ ، رنگ های مجاز، ماده طعم دهنده و ترکیبات دارویی مثل فلوراید و مواد آنتی باکتریال است. اخیراً انواع مختلفی از خمیر دندان ها به بازار عرضه شده است که حاوی ترکیبات بیشتری از مواد ساینده یا آنتی باکتریال است و یا خمیر دندان هایی که برای از بین بردن رنگ دندان های اشخاص سیگاری است.

وی ادامه داد: همچنین بعضی کارخانه های سازنده خمیر دندان ادعا می کنند خمیر دندان تولیدیشان حاوی عصاره های گیاهی و دارو های سنتی برای درمان بیماری های لثه است.

اقبال تاکید کرد: اصل عمل تمیز کردن دندان ها به وسیله مسواک کردن ( با تاکید بر روش مسواک کردن) است و خمیر دندان در این امر نقش کمک کننده و مساعد کننده دارد.

در واقع کاربرد اختصاصی خمیر دندان برای کاهش پلاک میکروبی و ضد پوسیدگی است که می تواند به بهداشت دهان و دندان کمک کند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.