اطلاع رسانی مستمر و آموزش هدفمند ضامن سلامت انسانهاست

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

رکن جامعه سلامت محور،تولید اطلاعات، ارتقای آموزش و گردش عادلانه این اطلاعات در میان مردم به شیوه های نوین و آسان است.

به گزارش گروه علمی،‌پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دکتر فاطمه رخشانی، مدیر کل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با بیان این مطلب افزود: سالانه چندین میلیارد تومان صرف هزینه های درمان هموطنان می شود که بخش قابل توجهی  از این هزینه ها می تواند با آموزش و اطلاع رسانی به موقع، قابل اعتماد و سهل الوصول پیشگیری شود و موجبات ارتقا سلامت جسمی و روحی افراد جامعه را بیش از پیش فراهم کند.

دکتر فاطمه رخشانی با تبیین نقش و اهمیت آموزش و اطلاع رسانی اظهار داشت: امروزه سطح آگاهی و انتظارات مردم نسبت به چند سال گذشته بسیار متفاوت است بنابراین ایجاد دسترسی آسان و سریع مردم به اطلاعات تخصصی سلامت و پزشکی از وظایف متولیان امر سلامت است که متاسفانه قربانی سود جویی های اینترنتی بازاریابان و موسسات غیر تخصصی شده است.

وی در ادامه افزود: این موسسات با راه اندازی سایت های غیر علمی صرفا  با  اهداف مالی خسارات جبران ناپذیری را با تولید اطلاعات پراکنده و یا تبلیغ محصولات غیر ضرور خود به جامعه بهداشتی کشور تحمیل می کنند که موجب سر در گمی مخاطبان می شوند.

مدیر کل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت افزود: این دفتر در پی وظیفه ذاتی خود و با هدف تامین اطلاعات عمومی و تخصصی و آموزش های کاربردی با ضریب اعتبار علمی بالا اقدام به راه اندازی” سامانه آموزش سلامت همگانی” کرده است.

دکتر فاطمه رخشانی افزود: این سامانه با نشانی www.iec.behdasht.gov.ir  در زمینه تامین بخشی از نیاز های کاربران با دسترسی آسان، مباحثی از قبیل اخبار روز، نکته های مشاوره و روانشناسی، آشنایی با خواص برخی موادغذایی، سلامت در محیط کار و زندگی، آشنایی با بیماریهای واگیر و غیر واگیر از پیشگیری تا درمان سلامت در دوره های مختلف زندگی از نوزادی تا سالمندی و برگزاری مسابقات متنوع، تنها بخشی از موضوعات سلامت محور این سامانه را تشکیل می دهند.

مدیر کل دفتر آموزش و ارتقای سلامت خاطر نشان کرد: انتظار می رود این اقدامات بتواند تا حدودی خلا اطلاعاتی عموم مردم را پر کند. به زودی سامانه های متنوع دیگری که زمینه ساز ارتقاء سلامت هموطنان عزیزمان را فراهم کند،معرفی می شود./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.