اطیابی: پیشنهاد رئیس جمهوری برای بازنگری اساسنامه خانه سینما قابل اجرا است

لزوم قانونمند شدن صنوف سینمایی/۲

سینماپرس-گروه سینما/ رئیس انجمن مدیران تولید سینمای ایران پیشنهاد رئیس جمهوری برای بازنگری اساسنامه خانه سینما قابل اجرا دانست.

مسعود اطیابی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس با بیان این مطلب اظهار داشت: پیشنهاد رئیس جمهور برای اینکه نماینده هر یک یک از صنوف سینمایی برای تایید اساسنامه جدید خانه سینما دور هم جمع شوم، پیشنهاد خوبی است، اما دوستان در جامعه صنفی باید بخواهند که این طرح عملیاتی شود، در غیر این صورت هیچ پیشنهادی نمی تواند به نتیجه رسد.

وی تصریح کرد: متاسفانه از زمان ارائه این پیشنهاد از سوی رئیس جمهور، هیچ واکنش رسمی از سوی سینماگران انجام نشده و هر کس برداشت خود را از این ماجرا دارد. در حال حاضر اصناف فعال سینمایی می توانند یک یا دو نفر را به نمایندگی از خود برای بازنگری اساسنامه خانه سینما معرفی کنند.

رئیس انجمن مدیران تولید سینمای ایران ابراز داشت: این بهترین زمان است که صنوف سینمایی به ثبت قانونی رسیده و قوانین موجود را رعایت کنند. بعد از گذشت ۳۰ سال وقت آن رسیده که تمامی صنوف سینمای قانونی شوند تا از هرگونه هرج و مرج دور شویم. مسئله که این روزها همه درگیر آن هستیم.

وی با اشاره به تبلیغات منفی که شبکه های بیگانه برای جذب کمک های مردمی برای زلزله زدگان به صورت غیر متمرکز، بیان کرد: متاسفانه خیلی افراد شماره حساب شخصی داده اند تا این کمک ها را دریافت کنند، چنین فعالیت های غیر متمرکزی تنها هرج و مرج را به همراه داشته و انرژی و سرمایه کشور به هدر می رود، این در حالی است که باید با نهادهای دولتی از جمله جمعیت هلال احمر هماهنگ شده و اجازه دهند دولت خود در این زمینه فعالیت کند، چنین فعالیت های غیر متمرکز سبب می شود تا بیشترین فعالیت در زمینه کمک های مردمی کمترین نتیجه را بگیرد، چنین روندی نیز در رابطه با صنوف سینمایی دیده می شود. متاسفانه معدود افرادی سعی دارند که بدون رعایت قانون و بدون در نظر گرفتن ظرفیت های موجود قانونی در کشور فعالیت کنند.

اطیابی ادامه داد: هرچند قانون نیازمند برخی اصلاحات است، اما تا زمانی که قانون را به خوبی رعایت نکنیم، نمی توانیم آن را اصلاح کنیم. با توجه به اینکه سینماگران باید نسبت به دیگر اقشار جامعه فرهیخته تر عمل کنند، باید پیشگام در رعایت قوانین و علاقه مند به آن باشند.

وی گفت: پیشنهاد ارائه شده می تواند فرصت خوبی باشد تا نه تنها دوباره به خانه سینما بازگردیم، بلکه اصناف سینمایی را علاقه مند به این کنیم تا تشکل های خود را قانونی کنند. البته بعد از اعلام این پیشنهاد، با طرف دولت جلسه نداشته ام، اما این را می دانم که اصناف برای اینکه بتوانند در بازنگری اساسنامه خانه سینما حضور داشته باشند، باید ثبت قانونی شوند، اما چنین درخواستی خود یک مشکل بوده و امیدوارم دولت از این موضع خود کنار بیاید.

رئیس انجمن مدیران تولید سینمای ایران در پایان اظهار داشت: البته بسیاری از صنوف سینمایی علاقه مند به عملیاتی کردن این نظر رئیس جمهور به دلیل بی اعتمادی نیستند. البته باید بگویم که این طرح قابل اجرا است به نفع سینما خواهد بود. امیدوارم هر دو طرف قضیه از نظرات خود عقب نشینی کنند.

انتهای پیام/ر/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۳۰۱


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.