اظهارات آنها اعتراف آشکار به ارتکاب تروریسم دولتی توسط رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

واکنش ˈافخمˈ نسبت به اعتراف دو سفیر رژیم صهیونیستی درباره انفجار «آمیا»

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان درباره اظهارات دو سفیر رژیم صهیونیستی درمورد ترور افراد مرتبط با انفجار آمیا (مرکزیهودیان آرژانتین) از سوی عوامل این رژیم گفت: این اظهارات اعتراف آشکار به ارتکاب تروریسم دولتی توسط رژیم صهیونیستی محسوب می شود.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل رسانه ای وزارت امور خارجه؛ «مرضیه افخم» شامگاه چهارشنبه در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره این اظهارات گفت: این سخنان، اعتراف آشکار به ارتکاب تروریسم دولتی توسط رژیم صهیونیستی است از این رو باید توسط دولت ها و ملت های متمدن و صلح دوست محکوم شود.

وی افزود: این اظهارات بیانگر آن است که رژیم صهیونیستی از ابتدا از هویت عاملان این جنایت خبر داشته و به طور هدفمند تلاش کرده با از بین بردن آنها، هویت مرتکبین و واقعیت های این جنایت برای همیشه پنهان بماند.

افخم، ادامه داد: اگر رژیم صهیونیستی آن گونه که ادعا می کند از هویت این افراد مطلع بوده، چرا تاکنون این اطلاعات را پنهان کرده و به چه دلیلی ۲۰ سال است درباره این جنایت به شهروندان ایرانی اتهام وارد می کند؟

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان افزود: جمهوری اسلامی ایران بارها در گفت وگو با مقام های آرژانتینی اعلام کرده که اتهام به شهروندان ایرانی درباره انفجار ˈآمیاˈ، ابزاری برای پنهان کردن هویت عاملان واقعی این جنایت بوده و اینک اظهارات این سفیران، تاییدی بر همین واقعیت است.

افخم یادآورشد: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سال گذشته یادداشت تفاهمی را با دولت آرژانتین امضا کرد تا از طریق، حقیقت این ماجرا برای جهانیان روشن شود و اکنون نیز درباره جزئیات اجرای این یادداشت تفاهم با دولت آرژانتین در حال مذاکره هستیم.

وی با بیان اینکه روند این مذاکرات در حال پیشرفت است، ابراز امیدواری کرد دولت های ایران و آرژانتین از طریق این همکاری بتوانند هویت مرتکبان واقعی این جنایت را روشن کنند و گام مشترکی برای اجرای عدالت بردارند.

گفتنی است؛ دو تن از سفیران سابق رژیم صهیونیستی در اظهاراتی اعتراف کردند بیشتر افرادی که در انفجار مرکز یهودیان آرژانتین دخالت داشتند توسط عوامل این رژیم ترور شدند.

انتهای پیام /


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.