اظهارات تازه رئیس فعلی سازمان IT کشور: صدور پروانه فعالیت برای اپراتورهای امنیت اطلاعات/ارائه خدمات دیتاسنتر نیازمند اخذ مجوز است

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران به عنوان رگولاتور حوزه IT (؟) در گام اول ایجاد این بخش، از صدور پروانه فعالیت برای اپراتورهای مدیریت امنیت اطلاعات و ارائه دهندگان خدمات دیتاسنتر خبر داد.
علی حکیم جوادی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در راستای استانداردسازی خدمات فناوری اطلاعات و ایجاد یک مجموعه سیاستگذار در این بخش از جمله دلایل ایجاد رگولاتوری IT در سازمان فناوری اطلاعات بوده است اظهار داشت: رگولاتور حوزه ارتباطات، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است و برای فعالیت بخش فناوری اطلاعات نیاز به یک رگولاتور احساس می شد که هم اکنون این وظیفه برعهده سازمان فناوری اطلاعات ایران گذاشته شده است.
 
وی با تاکید بر اینکه از این پس مجوز فعالیت اپراتورهای فناوری اطلاعات در زمینه های مختلف توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران صادر خواهد شد، گفت: در حال حاضر این سازمان به عنوان رگولاتور فناوری اطلاعات بر روی تدوین اصول حاکم بر پروانه چندین فعالیت کار می کند و بزودی پروانه این فعالیتها با تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات صادر خواهد شد.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بزودی اصول حاکم بر پروانه فعالیت اپراتورهای مدیریت امنیت اطلاعات – ISMS – برای صدور مجوز ابلاغ می گردد گفت: به این ترتیب ارائه دهندگان خدمات مدیریت امنیت اطلاعات به عنوان اپراتور ISMS در کشور فعالیت خواهند کرد. همچنین برای ارائه دهندگان خدمات دیتاسنتر نیز پروانه فعالیت صادر خواهد شد تا این خدمات دهندگان نیز با رعایت اصول اپراتوری و اخذ مجوز ازسازمان فناوری اطلاعات در کشور فعالیت کنند.
 
حکیم جوادی احساس امنیت برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و نظارت بر حسن اجرای خدمات دارندگان پروانه را از جمله دلایل صدور پروانه اپراتوری از سوی رگولاتوری عنوان کرد و گفت: با این ساختار تازه به زودی شاهد تحولی جدی در حوزه فناوری اطلاعات خواهیم بود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.