اظهارات عضو خبرگان دربارهٔ انتخابات پارلمانی؛ واکنش حسینی بوشهری

در همایش جامعه مدرسین مطرح شد:

ایران > انتخابات
آیت‌الله حسینی شاهرودی نماینده مجلس خبرگان رهبری خواستار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به صورت پارلمانی شد.

به گزارش مهر، آیت‌الله سید عبدالهادی حسینی شاهرودی در اختتامیه همایش نیم قرن حضور که به منظور پاسداشت ۵۰ سال تلاش علمی، فرهنگی و سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مدرسه عالی امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه «چاره فتنه، برداشتن زمینه‌های فتنه است» گفت: در ۱۰ انتخابات ریاست جمهوری که پس از انقلاب اسلامی در کشور برگزار شده است، در پنج دوره آن در قبل و بعد از انتخابات با چالش مواجه بودیم که در این پنج دوره چالشی، چهار دوره آن مربوط به زمان خاص انقلاب بود و این امر نشان می‌دهد که طبیعت انتخابات اقتضا می‌کند که چنین مشکلاتی پیش آید.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با یادآوری اینکه مشروعیت نظام به ولایت است، خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم از ولایت دینی جدا شویم و از طرفی هم رأی مستقیم مردم برای انسان غرور آور است که همین غرور کار دست انسان می‌دهد.

آیت الله حسینی شاهرودی افزود: شورای نگهبان صلاحیت سیاسی و شرعی کاندیداها را بررسی می‌کند و در مورد اینکه آیا این شخص تجربه مدیریتی و توان اداره کشور را دارد یا خیر ورود نمی‌کند.

اگر انتخابات پارلمانی بود اشخاص دیگری رئیس جمهور می‌شدند

وی با بیان اینکه باید به سمتی برویم که انتخابات ریاست جمهوری به صروت پارلمانی برگزار شود، گفت: اگر انتخاب رئیس‌جمهور از سوی مجلس صورت می‌گرفت در دوره ۷ و ۸ ریاست جمهوری شخص دیگری رئیس جمهور می‌شد و در دوره ۹ و ۱۰ نیز این مسئولیت به فرد دیگری سپرده می‌شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین یادآور شد که در بیشتر کشورهای جهان انتخابات ریاست جمهوری به صورت پارلمانی برگزار می‌شود.

آیت‌الله حسینی شاهرودی افزود: آیت‌الله سبحانی نیز اخیرا در نامه‌ای به موضوع انتخابات پارلمانی ریاست جمهوری اشاره کردند و ما می‌توانیم برای آماده‌سازی جامعه به مجلس شورای اسلامی، رهبری انقلاب و نهادهای دیگر نامه‌هایی بنویسیم و این مسئله در جامعه مورد بحث قرار گیرد.

به گزارش مهر، آیت‌الله حسینی بوشهری پس از سخنرانی آیت‌الله حسینی شاهرودی، اظهار داشت: سخنرانی آیت‌الله حسینی شاهرودی در زمینه موضوع همایش نبوده و این پیشنهاد و نظر شخصی ایشان است و ارتباطی با جامعه مدرسین ندارد.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.