اظهارات وکیل خاله شادونه/ آمار قضاتی که مسلح هستند

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته ای که گذشت مهمترین و داغترین خبر اعدام مجید جمالی فشی جاسوس موساد و عامل ترور شهید مسعود علی محمدی دانشمند هسته ای بود. 

 وکیل خاله شادونه سکوت را شکست

وکیل مجموعه عوامل اجرایی برنامه جنگ شادی با حضور «خاله شادونه» در شهرستان خرمدره گفته است: پنج روز از حادثه تلخ و تاسف‌بار کشته شدن سه تن از کودکان معصوم شهرستان خرمدره و ابهر و مجروح شدن تعدادی دیگر از کودکان شرکت‌کننده در مراسم جشنی که اشک را جایگزین شادی کرد، گذشت. در این میان رقبای برنامه خاله شادونه از فرصت استفاده کرده و از فضای رسانه شایعه سازی کرده اند.
 
وی گفت: این برنامه با مجوز فرمانداری خرمدره و کاملا تحت پوشش بیمه ایران و با مجوز اداره ارشاد شهرستان برگزار شد. همچنین ۴ میلیون هزینه امنیت مراسم را دادیم و این شایعات شایسته موکلم نیست. 

 دولت اول سند و مطالعاتش را ارائه کند و بعد طرح اجرا کند
 
حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به طرح دولت برای انتقال آب خزر گفت: این که دشت‌های ما به آب نیاز دارند قبول داریم. اما خواهش می‌کنم مطالعات، پیش بینی، ‌راهکار و ‌اولویت بندی‌های این طرح برای سازمان بازرسی کل کشور ارسال شود. سازمان بازرسی کل کشور می‌خواهد بداند که این طرح کجا مطالعه شده و چه مسیری برای اجرای آن انتخاب شده است. از کجا برداشت شود و قرار است به کدام دشت آب برسد. قرار است آب صنعتی ارائه شود یا کشاورزی. قرار است با چه قیمتی این آب تحویل داده شود. چقدر از قیمت این آب توسط دولت ارائه می‌شود و چقدر توسط مردم. قرار است چقدر از بودجه ملی هزینه شود. مجوز قانونی و مصوبه مجلس شما کجاست؟ مصوبه نهادهای تصمیم‌گیری تان کجاست؟ خواهش می‌کنم مجموعه مستندات خود را ارائه دهید تا مردم بدانند. 

بودجه قوه قضائیه ۲۲۰ میلیارد تومان تصویب شد

موسی قربانی عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: در کمیسیون تلفیق مقرر شد ۲۲۰ میلیارد تومان بودجه به دستگاه قضایی اختصاص یابد. از این رقم ۱۳۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی و ۹۰ میلیارد تومان بودجه جاری است. همچنین در پیشنهاد کمیسیون تلفیق این گونه ذکر شده که ۱۴۰ میلیارد تومان از این بودجه در اختیار رئیس‌قوه قضائیه باشد و ۸۰ میلیارد آن مابین دستگاه‌های تابعه این قوه تقسیم شود. 

حکم ضارب فروزش صادر شد

این هفته جلسه محاکمه ضارب فرزاد فروزش روحانی ناهی از منکر در شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محمدرضا محمدی‌کشکولی برگزار شد. در نهایت دادگاه با شنیدن اظهارات شاکی و متهمان اعلام کرد: متهم اول با توجه به اینکه براساس نظریه پزشکی قانونی، قابلیت اجرای حکم قصاص وجود ندارد، به پرداخت نصف دیه کامل به خاطر نابینایی یک چشم، ۱۲ درصد دیه به خاطر سایر صدمات وارده به صورت شاکی و ۵ سال حبس محکوم شد.

همچنین متهم ردیف دوم به اتهام معاونت در ایراد ضرب و جرح منتهی به نابینایی چشم شاکی به ۲ سال حبس محکوم شد. 

۴ هزار قاضی مسلح هستند

جهانگیر رئیس سابق حفاظت اطلاعات قوه قضائیه اعلام کرد: بیش از ۴ هزار پرونده در رابطه با فعالیت کارچاق‌کن‌ها تشکیل شده و این افراد به دست عدالت سپرده شدند. رئیس سابق حفاظت اطلاعات قوه قضائیه به مسلح شدن بیش از ۴ هزار و ۱۶۳ نفر از قضات اشاره کرد و گفت: در راستای حفاظت از جان خود اقدام به این کار کردیم و در راستای ماموریت‌های خودمان برای این افراد مجوز حمل سلاح صادر کردیم.

 اجرای احکام در جامعه ما کمی رنگ باخته است

آیت الله گرکانی رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه متاسفانه امروز اجرای احکام در جامعه ما کمی رنگ باخته است گفت: حکمی که از یک مبدا صالح و محکمه عادل صادر شده، ‌یک ساعت تاخیر هم در اجرای آن پذیرفته نیست. 

معاون اول قوه قضائیه: دولت باید از برخورد با فساد خوشحال باشد

حجت الاسلام رئیسی معاون اول قوه قضائیه گفت: دولت باید از برخورد با فساد توسط دستگاه قضایی خوشحال باشد. دولت باید خودش اولین کسی باشد که داعیه‌دار و بلند کننده پرچم مبارزه با فساد باشد. دولت باید متشکر دستگاه قضایی باشد و خوشحال باشد که دستگاه قضایی با فساد برخورد می‌کند نه اینکه فردی نامه بدهد که بیائید و شکایت کنید.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.