اظهارنظر بزرگیان در مورد ویژگیهای وزیر ICT دولت یازدهم!

۰۵ تیرماه ۱۳،

سکان فناوری اطلاعات در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید در اختیار فردی قرار گیرد که تفکرش در بخش فناوری اطلاعات بر تفکرش در حوزه مخابرات و تلفن همراه ارجحیت داشته و نگرش، تخصص و اعتقاد به توسعه فناوری اطلاعات داشته باشد.
 
 
احمد بزرگیان، رییس مرکز توسعه دولت الکترونیک با اشاره به قرار گرفتن در دهه پیشرفت و اهمیت پیدا کردن نقش فناوری اطلاعات در تمامی حوزه های کشور، گفت: وزیر منتخب ارتباطات و فناوری اطلاعات در مسیر توسعه فاوا باید نگرش، تخصص و دیدگاه اعتقادی به توسعه فناوری اطلاعات داشته باشد.
 
وی افزود: براین اساس می‌توان با تکیه بر تجربیات و توانایی این فرد به اهداف برنامه پنجم توسعه و تحقق دولت الکترونیک که با سایر حوزه‌های کشور در ارتباط است، دست یافت.
 
معاون سابق معاونت توسعه‌ مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری افزود: انتخاب وزیر شایسته‌ای که برنامه پنجم توسعه را درک کرده باشد، می‌تواند وزارت ارتباطات را به سمت توسعه فناوری اطلاعات و دولت الکترونیک هدایت کند. در شرایط حاضر مدیرانی در سطح عالی با این ویژگی‌ها وجود دارند و طی چند سال اخیر نیز با توسعه شبکه ملی اطلاعات و اجرای طرح‌های ملی بر پایه تعامل سازنده با بدنه ICT کشور این مسئله مشهود است.
 
بزرگیان با تاکید بر اینکه در بخش موبایل و تلفن ثابت مشکلی وجود ندارد، گفت: در حوزه فناوری اطلاعات معضلاتی وجود دارد که باید در دولت یازدهم این مسائل حل شود.
 
وی خاطر نشان کرد: وزیر آینده باید ارتباطات مستمر با شورای عالی فضای مجازی داشته باشد تا به این شکل برنامه و اهداف مدنظر درحوزه فناوری اطلاعات محقق شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.