اعتبارات فدراسیون جودو ناکافی است

آرش میراسماعیلی روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در اردبیل افزود: برگزاری اردوها و به ویژه اردوهای برون مرزی و برگزاری مسابقاتی در سطح بالا در اولویت برنامه های این فدراسیون قرار دارد.

وی ادامه داد: رشته ورزشی جودو نیاز به حمایت بیشتری دارد تا به جایگاه واقعی اش برسد چرا که جودو یک ورزش المپیکی و مدال آور است و در میان سایر کشورها نیز حرفی برای گفتن دارد.

میر اسماعیلی توضیح داد: کشور ایران از نفود خوبی در فدراسیون جودوی آسیا برخوردار است و ما باید با استفاده از روابطی که داریم کرسی هایی را نیز در فدراسیون جهانی نیز کسب کرده و با به دست آوردن حمایت جهانی جودوی ایران را در سطح جهان مطرح کنیم.

نایب رییس فدراسیون جودو گفت: در سال های اخیر اعتماد به جودو کم شده و ظرفیت های جودوی کشور کاهش یافته ، بر این اساس ما باید با برنامه ریزی اساسی اشتیاق و انگیزه را در نوجوانان به وجود بیاوریم و جودو را به سمت همگانی شدن برسانیم.

این مقام مسوول در فدراسیون جودو یکی از راه های رشد رشته جودو را توجه به شهرستان ها دانست و گفت: در شهرستان ها باید باشگاه های جودو را تقویت کرد تا در آنها استعداد یابی انجام شود و افراد شاخصی در سطح بین المللی معرفی شوند.

میر اسماعیلی افزود: فعالیت جودوی شهرستان ها منجر به پویایی جودوی کشور می شود و به رغم تمام مشکلات برای حمایت از هیات های شهرستان ها و جذب حامیان مالی بخش خصوصی تلاش خواهیم کرد.

نایب رییس فدراسیون جودو به برگزاری سی و دومین مسابقات قهرمانی جودوی نوجوانان کشور در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: نفرات اول تا سوم مشترک این مسابقات به اردوی تیم های ملی دعوت می شوند و طی چند مرحله انتخابی مهرماه عازم مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا می شوند.

وی افزود: سطح مسابقات در سطح مناسبی بود اما انتظارات را برآورده نکرد چرا که برخی از استان ها با نفرات کمتری شرکت کردند و شرکت کنندگان در برخی وزن ها بسیار کم بود و این امر می تواند زنگ خطر را برای ما به صدا درآورد.

۸۱۲۳/۵۹۴/۵۹۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۷۰۶۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.