اعتراض انترن‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران نسبت به تعویض پاویون

pezeshk.jpg

صبح امروز جمعی از دانشجویان انترن سال ششم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران نسبت به تعویض پاویون خود اعتراض کرده و مهمترین مشکل خود را مناسب نبودن پاویون جدید و تعویض آن بدون هماهنگی دانشجویان عنوان کردند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، یکی از دانشجویان دختر انترن سال ششم پزشکی گفت: برای تعویض پایون هیچ گونه پرسشی از دانشجویان نشد و مسئولین هم از ما نمی‌پرسند که علت اعتراض شما برای این جابه جایی چیست.

در ادامه یکی دیگر از داشجویان دختر گفت: اگر نیمه های شب بیمار احتیاج به پزشک داشته باشد باید خیلی سریع حاضر باشیم و اعمال CPR انجام شود و اگر بخواهیم از پاویون جدید به بخش خود را برسانیم فقط ۵ تا ۱۰ دقیقه طول می‌کشد.

وی گفت: محیط بیمارستان بزرگ است و برای دانشجویان دختر به علت مسافت طولانی امنیت ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه این تصمیم به ضرر دانشجویان است، افزود: در کشیک بیمارستان، اول اینترن‌ها مراجعه می‌کنند و اگر نیاز بود رزیدنت‌ها بر بالین بیمار حاضر می‌شوند که این دوری مشکل ایجاد می‌کند.

این دانشجوی پسر گفت: مشکل دیگر بحث ظرفیت است. در پاویون قدیم تعداد اتاق‌ها و تخت‌ها برای دانشجویان مناسب بود اما در پاویون جدید به کل اینترن‌ها ۳ یا ۴ اتاق از بین اتاق‌های رزیدنت‌ها اختصاص داده شده است و هویت مستقلی که دانشجویان اینترن داشته‌اند گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بخش روان تنی و پوست به پاویون قبلی منتقل می‌شود، گفت: در هر اتاق ۶ تخت وجود دارد که به عبارتی تبدیل به زندان می‌شود در حالی که پاویون برای دانشجوی اینترن اتاق زندگی است.

در ادامه این اعتراض ها رییس مجتمع بیمارستانی امام خمینی به صحبت‌های آنان گوش داد و قرار شد که صبح پنجشنبه دانشجویان با حضور ۱۰ نماینده تصمیم قطعی خود را نسبت به ماندن در پاویون قدیم اعلام کنند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.