اعتراض دوباره شرکت‌های VoIP به تعرفه‌های تماس بین‌الملل

اعتراض دوباره شرکت‌های VoIP به تعرفه‌های تماس بین‌الملل

شرکت‌های فعال در زمینه تلفن اینترنتی دوباره به تعرفه‌های جدید تماس‌های بین‌الملل مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اعتراض کردند.
به گزارش عصر ارتباط، درحالی که کمیسیون تنظیم مقررات برای دومین بار در طول یک سال گذشته تعرفه تما‌س‌های بین‌الملل را تغییر داده و تعرفه‌‌های جدیدی تصویب کرده است اما VoIPکاران تعرفه جدید را هم موجب برهم زدن بازار خود می‌دانند.

اعتراض شرکت‌های اوریجینت‌کار به کاهش این تعرفه و افزایش قیمت ارز شرکت ارتباطات زیرساخت را راضی کرد تا پیشنهادات جدیدی را برای تماس‌های بین‌الملل روی میز رگولاتوری قرار دهد.

طبق بند ۵ مصوبه ۱۴۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات تلفن بین‌الملل بر بستر VoIP می‌توانند تا سقف مبالغ جدول شماره یک این مصوبه خدمات خود را ارائه کنند.

طبق جدول شماره یک این مصوبه، تعرفه برای سقف یک دقیقه مکالمه بین‌الملل صادره از کشور  به ۱۱ سطح تقسیم شده که تعرفه این سطوح به ترتیب ۵۰، ۱۰۰، ۱۶۰، ۲۵۰، ۳۵۰، ۵۵۰، ۷۰۰، ۹۰۰، ۱۰۰۰، ۲ هزار و ۳ هزار تعیین شده است.

همچنین سقف تعرفه ترانزیت ترافیک بین‌الملل شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات تلفن بین‌الملل بر بستر IP از شبکه زیرساخت به ازای ۳۰۰ هزار دقیقه مکالمه ۱۰۰ ریال، ۶۰۰ هزار دقیقه ۸۰ ریال، یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال ۶۴ ریال، ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال ۵۱ ریال، ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دقیقه مکالمه ۴۱ دقیقه و ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار دقیقه مکالمه ۳۳ ریال تصویب شده است.

در این مصوبه سهم اپراتورهای تلفن همراه و ثابت از مکالمات بین‌الملل صادره، حداکثر به میزان ۱۰ درصد سطوح تعرفه برای هر قصد تعیین شده است.

شرکت ارتباطات زیرساخت برای مدیریت پویای تعرفه، می‌تواند سطوح تعرفه کشورهای مختلف را جابه‌جا کند و بدین منظور موظف است جابه‌جایی تعرفه مورد نظر را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کند و در صورتی‌که سازمان با این تغییر تعرفه مخالفت نکند، شرکت ارتباطات زیرساخت می‌تواند آن را اجرا کند.

در صورت نامتعارف بودن جابه‌جایی تعرفه و مخالفت سازمان، موضوع برای اتخاذ تصمیم به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارجاع خواهد شد و رگولاتوری موظف است گزارش تغییرات ایجاد شده را هر ۳ ماه یک بار به کمیسیون ارائه کند.

با تصویب تعرفه‌های جدید تماس‌های بین‌الملل، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، شرکت ارتباطات زیرساخت و تمامی اپراتورهای تلفن ثابت و همراه را موظف کرده است قبل از اعمال تعرفه‌های مکالمات بین‌الملل صادره از کشور، در خصوص جداول تعرفه و تغییران آن اطلاع‌رسانی کافی انجام دهند.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.