اعتراض مجلسی‌ها به تاخیر وام دو هزار میلیاردی

اعتراض مجلسی‌ها به تاخیر وام دو هزار میلیاردی

عصرخودرو : در حالی که حدود ۱۰ روز از ابلاغ مصوبه پرداخت دو هزار میلیارد تومان وام به صنعت خودرو، از سوی معاون اول رییس‌جمهور به بانک مرکزی می‌گذرد، انجمن خودروسازان نسبت به تاخیر در وام مذکور هشدار داد. حال تاخیر در ارائه وام ۲ هزار میلیاردی حساسیت مجلسی‌ها را نیز برانگیخته و آن طور که دبیر کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با موج خبر داده، محمود بهمنی رییس کل بانک مرکزی باید برای ارائه توضیح بابت پرداخت نشدن وام دو هزار میلیاردی به بهارستان برود.

به نقل از دنیای اقتصاد ، به گفته الیاس طاهری دبیر کمیسیون صنایع مجلس، این کمیسیون اعتقاد دارد تصمیم کارگروه حمایت از تولید، برای پشتیبانی از صنعت خودرو و اشتغال بوده و باید هر چه سریع‌تر به اجرا در بیاید. گفته‌های دبیر کمیسیون صنایع مجلس در شرایطی است که در ابلاغیه معاون اول رییس‌جمهور، مهلتی یک ماهه برای پرداخت وام دو هزار میلیاردی به خودروسازان در نظر گرفته شده است.
به عبارت بهتر، بانک مرکزی تا اواخر مرداد ماه برای پرداخت وام دو هزار میلیاردی فرصت قانونی دارد.
«کارگروه حمایت از تولید» حدود یک ماه و نیم پیش پرداخت وامی دو هزار میلیاردی را به خودروسازان مصوب کرد و این مصوبه ۲۸ تیر ماه توسط معاون اول رییس‌جمهور به بانک مرکزی ابلاغ شد. اگرچه با ابلاغ این مصوبه خودروسازان امیدوار بودند دو هزار میلیارد تومان دست آنها را بگیرد و مشکلاتشان تا حدی حل شود، اما تاکنون خبری از وام مذکور نشده است. این موضوع صدای فعالان صنعت خودرو کشور را درآورده، به نحوی که آنها هشدار می‌دهند در صورت پرداخت نشدن وام دو هزار میلیاردی، خودروسازان توان ادامه تولید نخواهند داشت. البته آمارها نیز حرف فعالان صنعت خودرو را به نوعی تایید می‌کنند، زیرا تولید خودرو در بهار امسال ۳۶ درصد افت کرده است.
خودروسازان بر این باورند که رییس کل بانک مرکزی تمایلی به پرداخت وام، آن هم دو هزار میلیارد تومان، به خودروسازان را ندارد و از همین رو اقدامی نیز در این راستا صورت نگرفته است. البته خود بهمنی نیز تلویحا این موضوع را تایید و عنوان کرده که مشکل صنایع کشور به «بهره‌وری» مربوط است و با تزریق نقدینگی حل نخواهد شد.

شنبه ۷ مرداد   ۹:۱۶


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.