اعتراف آمریکا به تجهیز مخالفان بشار اسد

وزارت امور خارجه آمریکا برای اولین بار اعتراف کرد که پایگاه‌هایی را برای آموزش مخالفان سوری در داخل و خارج این کشور احداث کرده و امر آموزش مخالفان بشار اسد را برعهده گرفته است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در سخنانی برای اولین بار به طور رسمی اعلام کرد که واشنگتن طرحی را در دست اجرا دارد که براساس آن مخالفان نظامی دولت سوریه در پایگاه‌هایی در داخل و خارج این کشور آموزش می‌بینند تا برای کنترل مناطقی که از دست نیروهای دولتی خارج می‌شود، آماده شود.
بنا به گفته نولاند برخی هم‌پیمانان آمریکا که سخنگوی وزارت امور خارجه آنها را به طور کامل مشخص نکرد نیز آمریکا را در این امر یاری می‌کنند و پایگاه‌هایی در خاک هم‌پیمانان آمریکا نیز که به احتمال زیاد ترکیه است، برای آموزش مخالفان دایر شده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ادامه داد: در پایگاه‌هایی که برای آموزش مخالفان سوری دایر شده است آموزش‌هایی برای چگونگی تعامل با رسانه‌ها و نیز آموزش مخالفان سوری در زمینه‌های حقوقی و قضایی و نیز برنامه‌های آموزشی برای چگونگی اداره مناطق مسکونی تحت کنترل درآمده در نظر گرفته شده است.
ویکتوریا نولاند همچنین از تمامی نیروهای مخالف سوری خواست تا صفوف خود را هرچه سریعتر متحد کنند
اظهارات ویکتوریا نولاند با گزارش اخیر شبکه سی‌.ان.ان آمریکا که به نقل از دیپلمات‌های واشنگتن فاش کرد آمریکا در حال کمک رسانی اطلاعاتی به مخالفان دولت سوریه است هماهنگی کامل دارد اما این اولین بار است که یک مقام رسمی آمریکایی به این مساله اعتراف می‌کند.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.