اعتراف به مشارکت انگلیس در عملیات مخفیانه ضد ایران

جمعه ۲۳ تیر – ۱۱:۵۳:۰۹ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

رییس سرویس امنیت خارجی انگلیس ( ام آی ۶) به مشارکت این کشور در عملیات مخفیانه ضد برنامه های هسته ای ایران اعتراف کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پرس تی وی، جان ساورز در دومین سخنرانی عمومی خود از زمان در اختیار گرفتن ریاست سرویس امنیت خارجی انگلیس، از حضور فعالانه ماموران این سرویس در عملیات مخفیانه ضد فعالیت های هسته ای ایران خبر داد.
وی مدعی شد تهران در پی دستیابی به سلاح های هسته ای است و در صورتی که جاسوسان انگلیسی نتوانسته بودند با مشارکت در عملیات مخفیانه ایران را از ادامه فعالیت های هسته ای در این جهت بازدارند، این کشور در سال ۲۰۰۸ به این گونه سلاح ها دست یافته بود.
رییس سرویس امنیت خارجی انگلیس در ادامه مدعی شد ایران در نهایت به سلاح هسته ای دست می یابد و در آن زمان رژیم صهیونیستی و آمریکا باید درباره حمله نظامی به آن کشور تصمیم گیری کنند.
آمریکا و متحدان غربی آن، ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح های هسته ای متهم می کنند و به این بهانه تحریم هایی را ضد این کشور اعمال کرده اند.
این در حالی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون مدرکی دال بر انحراف در برنامه های هسته ای صلح آمیز ایران، پیدا نکرده است.
تهران بارها با رد این اتهامات اعلام کرده است به عنوان عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی حق دارد از فناوری صلح آمیز هسته ای برخوردار شود.
     

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۳۱۱۵۳۰۹۶۹۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.