اعدامی ها اثری از مسعود ده نمکی

تماشا: کارگردان سه گانه پرفروش «اخراجی ها» این روزها از همیشه پرکارتر است. مسعود ده نمکی که مشغول تدوین و کارهای نهایی آخرین فیلمش، «رسوایی»، است، همزمان کار تازه اش را شروع کرده است. ده نمکی در نظر دارد سه گانه سینمایی «اعدامی ها» را با نگاهی به حوادث سال های ۱۳۲۰ تا ۱۳۵۸ یعنی از دوره پهلوی دوم تا یک سال بعد از انقلاب بسازد.

مسعود ده نمکی در گفت و گو با تماشا درباره فیلم تازه اش گفت: «فیلم جدیدم سه گانه «اعدامی ها» در حوزه تاریخ انقلاب است. حدود یک سال است پروسه تحقیق و پژوهش این فیلم را شروع کرده ایم و الان همچنان مشغول تحقیق برای نگارش فیلمنامه هستم.»

کارگردان فیلم «فقر و فحشا» در ادامه درباره زمان شروع فیلمبرداری این فیلم، افزود: «من الان هنوز مشغول «رسوایی» هستم. این فیلم در حال حاضر در مرحله صداگذاری است و امیدوارم به جشنواره فیلم فجر برسد. بعد از اکران «رسوایی» نگارش فیلمنامه «اعدامی ها» را شروع خواهم کرد و بعد از آن هم وارد مرحله پیش تولید خواهیم شد.»

ده نمکی در ادامه افزود: «این سه گانه یک اثر داستانی و سینمایی به سفارش سازمان سینمایی اوج است. «اعدامی ها» متفاوت ترین فیلم کارنامه کاری ام تا امروز خواهد بود. این مجموعه روایت یکسری حوادث تاریخی معاصر بین سال های ۱۳۲۰ تا ۱۳۵۷ است. این مجموعه زوایای پنهان و تاریکی از تاریخ انقلاب را روایت می کند و البته یک نگاه عامه پسند خواهد داشت.»

محمدرضا کایینی (محقق و تاریخ پژوه)، حجت الاسلام قهرمانی (استاد دانشگاه) از جمله افرادی هستند که در گروه تحقیق با ده نمکی همکاری می کنند. ده نمکی همچنین خبر از ساخت چند طرح دیگر در ادامه کارهایش داد و گفت: «ساخت یک کار جدید درباره جنگ را هم در برنامه کاری ام دارم. هدف از ساخت این فیلم سینمایی نشان دادن مقیاس های واقعی جنگ به مخاطب است. همینطور می خواهم یک کار سینمایی در ارتباط با تاریخ اسلام و حول محور شخصیتی در صدر اسلام بسازم که جزئیات آن را بعدا اعلام خواهم کرد.»

محمدرضا شریفی نیا، اکبر عبدی و الناز شاکردوست بازیگران اصلی فیلم «رسوایی» هستند که این روزها در مرحله صداگذاری است که برای سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر آماده می شود.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. وفا:

    خیلی کارگردان ما هر و خلاق است ولی حیف کم کار هست

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.