اعزام به خدمت یک پیرمرد ۸۵ ساله+تصاویر

یک پیرمرد ۸۵ ساله که دوره سربازی خود در ترکیه را سپری نکرده بود به طور داوطلبانه به ارتش ملحق شد.

آپلود

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ترکیه آنلاین،، مومن اُزر نام یک پیرمرد۸۵ ساله ی ترکیه ای است که خانواده  وی در اواخر قرن ۱۹ به خارج رفته و به این ترتیب دوران سربازی خود را در کشور بلغارستان سپری کرده و در سال ۱۹۵۰ به ترکیه بازگشته و همیشه از این موضوع ناراحت بوده که نتوانسته زیر پرچم کشور خود سربازی کند.

آپلود

مومن اُزر که یک ماه پیش درددل و آرزوی خود را با دو فرمانده نظامی در میان گذاشته بود، بلاخره دیروز به آروزی خود رسید و اجازه یافت که هفته ی آینده رسما به مدت یک روز در یکی از واحدهای نظامی آنکارا سربازی خود را سپری کند.

 بابا مومن به رسم همه ی سربازان ترکیه ای برای خود جشن اعزام برگزار کرده و دستان خود را با حنا رنگ کرده و پرچم ترکیه را به روی دوش خود انداخت. وی در این جشن گفت: ” هفته ی آینده به سربازی می روم. اگر چه مدت آن فقط یک روز است اما دلم می خواهد همه ی دوستان، فرزندان و نوه هایم به بدرقه ی من بیایند.”

آپلود

گفتنی است هنوز هم در اغلب مناطق ترکیه برای سربازان جشن اعزام و نیز مراسم بدرقه برگزار می کنند و در این جشن، سرباز پرچم ترکیه را بر شانه خود انداخته و دوستانش او را بر دوش خود گرفته و همنوا با صدای دهل و سرنا به رقص و پایکوبی می پردازند.

آپلود


BarackObama.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.