اعزام زیر دریایی های بدون سرنشین آمریکا به خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری مهر، لس آنجلس تایمز در گزارشی نوشت : نیروی دریایی آمریکا زیر دریایی های بدون سرنشین خود موسوم به “سی فاکس” را برای جلوگیری از بسته شدن تنگه هرمز به خلیج فارس اعزام کرد.

هدف از اعزام این زیر دریایی ها، شناسایی و نابودی مینهایی عنوان شده که به ادعای این رسانه، ایرانی ها در این آبراه کار گذاشته اند.

مقامات آمریکایی که خواسند نامشان فاش نشود، اعلام کردند: نیروی دریایی دهها سی فاکس را که توسط آلمان ساخته شده است در ماه فوریه به درخواست ژنرال “جیمز ماتیس” فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه با هدف افزایش قابلیت ها در منطقه و تخریب مینهای ایرانی خریداری کرد.

لس آنجلس تایمز در ادامه می نویسد: اولین زیر دریایی های بدون سرنشین طی هفته های گذشته پس از آخرین دور مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ وارد شد.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، دولت باراک اوباما پیش از این دو ناو هواپیمابر و یک اسکاداران از جنگنده های اف ۲۲ را به منطقه اعزام کرده بود و دو تیپ ارتش را در کویت مستقر کرده است.

لس آنجلس تایمز در ادامه می افزاید: زیر دریایی های بدون سرنشین که هر کدام ارزشی معادل ۱۰۰ هزار دلار دارد، یک فناوی جدید محسوب نمی شود.

در همین حال گفته می شود که این زیردریایی ها اژدر مانند در ۱۰ سال گذشته توسط ۱۰ کشور از جمله انگلیس مورد استفاده قرار گرفته اند.

کریستوفر هارمر تحلیلگر ارشد موسسه مطالعات جنگ با اشاره به توانایی ایران برای عملی کردن تهدید خود برای بستن تنگه هرمز گفت : اعزام این زیر دریایی ها آمریکا را مطمئن می کند که این آبراه برای مدت نه چندان طولانی مسدود نمی ماند. 

نیویورک تایمز نیز در همین رابطه می نویسد: آمریکا به آرامی به سوی تقویت نیروهای نظامی خود در خلیج فارس حرکت می کند تا بتواند مانع بسته شدن احتمالی تنگه هرمز از سوی ایران شود.

نیویورک تایمز اقدام آمریکا را در پاسخ به اقدام نمایندگان مجلس ایران برای طرح بستن تنگه هرمز ارزیابی می کند.

این روزنامه نوشت: آمریکا برای این کار تعداد جت های جنگی خود را که قادر به حمله به عمق ایران هستند افزایش داده تا بتواند مانع تنش های بیشتر در صورت به بن بست رسیدن مذاکرات هسته ای شود.

نیویورک تایمز در ادامه آورده است : این تحولات بخشی از تلاشهای بلند مدت در راستای تقویت حضور نظامی آمریکا در منطقه خلیج فارس به منظور اطمینان بخشی به اسرائیل برای مقابله با ایران است.

نیویورک تایمز همچنین افزایش تعداد کشتی های جنگی آمریکا در منطقه را از دیگر اقدامات آمریکا برای ممانعت از بسته شدن تنگه هرمز عنوان کرده و می نویسد: آمریکا با این اقدام بر آن است تا درصورت بسته شدن این آبراه بین المللی و مین گذاری در آن،  آن را بازگشایی کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.