اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هفدهم خرداد ماه ۱۴۰۲هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در بخشی از سخنانش در جلسه امروز هیات دولت بر اقناع افکار عمومی درباره ثمرات تغییر ساعت کار تاکید کرد.

رئیس جمهور با اشاره به تغییر ساعت کار ادارات، اقناع‌سازی افکار عمومی در خصوص اهداف و ثمرات این تصمیم را امری مهم و موثر در همراهی مردم با اجرای آن دانست.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای جواد اوجی وزیر نفت، محمد حسینی معاون پارلمانی رییس‌جمهور،‌ انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده،‌ محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور،‌ عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات،‌ میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت،‌ سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، محمد حسینی معاون پارلمانی رییس‌جمهور،‌عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

«شناورشدن ساعت شروع کار مادران دارای کودک زیر ۷ سال» طی روزهای آتی بخشنامه می‌شود

انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از بررسی موضوع شناورشدن ساعت شروع کار مادران دارای کودک زیر هفت سال طی روزهای آتی خبر داد.

وی درباره ساعات کاری بانوان دارای فرزند خردسال در ادارات، اظهار کرد: بنا به تاکید رییس جمهوری مسئله بانوانی که فرزند خردسال دارند باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و تخفیف ویژه‌ای برای آنان در نظر گرفته شود. قرار شد در روزهای آتی و با فوریت موضوع شناور بودن شروع کار این بانوان بخشنامه شود تا بانوانی که کودک زیر هفت سال دارند بتوانند از این مزیت برخوردار شوند.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

تأکید رئیس سازمان اداری به تعطیلی ادارات برای کاهش مصرف انرژی

میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور هم در خصوص کاهش ساعت کاری ادارات توضیحاتی ارائه کرد و گفت: به دستگاه های اجرایی تأکید می کنیم از ساعت یک بعدازظهر در صورت امکان تعطیل کنند که طبیعتا از ساعت ۱۲ دستگاه های سرمایشی خاموش می شود تا بتوانیم در خصوص بحث انرژی تدبیر کنیم.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

خبر خوب سلاجقه درباره حقابه هیرمند

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور در پاسخ به این پرسش که آیا خبر جدیدی در مورد حقابه هیرمند دارید؟ بیان کرد: در خصوص حقابه هیرمند رایزنی ها در حال انجام است. طرف مقابل حالت نرمی از خود نشان داده و امیدوار هستیم که رایزنی ها ادامه داشته باشد و از مسیر دیپلماسی این موضوع حل شود. فعلا بازدیدی انجام نشده است.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

برنامه هفتم توسعه یکشنبه به مجلس می‌رود

محمد حسینی معاون پارلمانی رییس‌جمهور از ارائه برنامه هفتم توسعه به مجلس خبر داد و اعلام کرد: برنامه هفتم توسعه انشاالله یکشنبه با حضور رئیس‌جمهوری تقدیم مجلس می‌شود.

وی افزود: بعد هم اعلام وصول معرفی وزیر پیشنهادی صنعت و معدن و تجارت را خواهیم داشت. امیدواریم که وزیر جهادی کشاورزی هم هرچه زودتر معرفی شود.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

توضیحات اوجی درباره نحوه استفاده از کارت سوخت جایگاه‌داران

جواد اوجی وزیر نفت در رابطه با استفاده از کارت سوخت مربوط به جایگاه ها تأکید کرد: از مردم تقاضا داریم که از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنند. ما در بسیاری از جایگاه ها تعداد کارت های سوخت را کم کرده ایم و به این دلیل بوده است که استفاده از کارت جایگاه داران برای کسانی باشد که فراموش می کنند کارت شخصی شان را همراه ببرند و یا اینکه کارت سوختشان را گم کرده اند، در مواقع اضطرار از کارت جایگاه استفاده کنند و البته یک کارت نیست و در هر سکویی که در جایگاه وجود دارد یک کارت قرار داده شده است.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اهم برنامه های دور دوم سفر استانی هیات دولت به آذربایجان شرقی

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور اهم برنامه های سفر استانی هیات دولت به استان آذربایجان شرقی را تشریح کرد و گفت: رئیس جمهوری فردا در یک سفر دو روزه میزبان مردم آذربایجان شرقی خواهد بود. در این سفر هم برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، هم اقتصادی و عمرانی و هم ملاقات مردمی در نظر گرفته شده است.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات خبر داد که تا پایان سال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

وی توضیح داد که یکی از مهمترین امور در محیط زیست در دنیا هوشمندشدن و الکترونیک‌شدن خدمات است که منجر به کاهش سفرهای درون‌شهری و برون‌شهری می‌شود. پنجره ملی خدمات دولت هوشمند سال گذشته راه‌اندازی شد و بیش از ۹۵ درصد دستگاه‌ها متصل هستند و ۵۰ درصد خدمات‌شان را از این طریق ارائه می‌دهند.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

تصمیم فدراسیون فوتبال برای تعیین سقف بودجه برای باشگاه درست است

سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه برقراری تناسب بین بودجه باشگاه ها در سطح دنیا امری رایج است، تاکید کرد: در دنیا نیز راهکارهایی برای ایجاد تناسب بین بودجه باشگاه‌ها پیش بینی شده و تصمیم فدراسیون فوتبال برای تعیین سقف بودجه ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی برای باشگاه‌ها یک تصمیم درست و روبه جلو است.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

واکنش ضرغامی نسبت به نوع پوشش خبر قهرمانی فرزانه فصیحی

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره حاشیه‌های قهرمانی فرزانه فصیحی در ترکیه در رشته دومیدانی اظهار کرد:  ورزشکار ما با صلابت می‌دود و با فاصله قهرمان می‌شود ولی ما نمی‌توانیم ارزش کار او که با حجاب و مقنعه می‌دود را نشان دهیم. لباس او ممکن است بر دویدن او تاثیر بگذارد اما او قهرمان است و وقتی به آخر خط می رسد همه تعجب می کنند. این اخبار باید به خوبی در رسانه‌ها منتشر شود. صداوسیما یا سایر رسانه‌ها می توانستند که آن ۹ خانم را شطرنجی کنند و لباس و قهرمانی ورزشکار ما را نمایش دهند.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

موافقتنامه‌های همکاری با آمریکای جنوبی و لایحه مکران در هیات دولت تصویب شد

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت  اظهار کرد: جلسه امروز هیات دولت برخی از مجوزهای پیش امضا یا امضای موافقت نامه هایی به تصویب رسید که قرار است در سفر آتی رئیس جمهور به آمریکای جنوبی منعقد شود. مجوزهای لازم برای این موافقت نامه ها به وزارتخانه های مختلف داده شد.

وی افزود: یکی دیگر از مصوبات بسیار خوب دولت، تصویب لایحه اساسنامه منطقه مکران بود. سال ها بود که قانونگذار دولت را مکلف کرده بود که این لایحه را تقدیم مجلس کند اما در ادوار مختلف این لایحه معطل مانده بود اما دولت این لایحه را تصویب کرد.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

دلیل تبلیغ فیلم‌های داخلی در شبکه‌های ماهواره‌ای پیگیری می‌شود

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تبلیغ برخی فیلم‌ها و سریال های تولید داخل در شبکه‌های ماهواره‌ای اظهار کرد: اگر مشخص شود عوامل فیلم‌های سینمایی با شبکه‌های ماهواره‌ای که فیلم آنها را تبلیغ می‌کنند، نسبتی دارند، با آنها برخورد می شود و بلافاصله برای آنها محدودیت ایجاد می‌کنیم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.