اعطای فرزند به دختران مجرد از اساس اشتباه است

۰۹ام بهمن ،

حجت‌الاسلام رهبر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عضو کمیسیون حقوقی مجلس هشتم با تاکید بر اشتباه بودن اعطای فرزند به دختران مجرد گفت: این امر سبب جلوگیری از ازدواج دختران مجرد می‌شود که قطعا پدیده‌ها مخرب اجتماعی را به بار خواهد آورد.

“حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به اعطای فرزند به دختران مجرد، اظهار داشت: انجام این کار از ابتدا اشتباه بوده چرا که خانواده متشکل از مادر و پدر است و اعطای فرزند بی سرپرست به یک عضو خانواده مطلوب نیست.

وی ادامه داد: طرح فرزند خواندگی و اعطای فرزند به یکی از اعضای خانواده حتی مرد هم مجاز نیست، چرا که زنان و مردان شاغل در پی کسب و کار بوده و به فعالیت مشغول می باشند پس تربیت فرزند از عهده آنها خارج می‌شود و این در حالی است که فرزند نیاز به هر دو عضو خانواده دارد.

حجت‌الاسلام رهبر با بیان اینکه اعطای فرزند به دختران آثار و تبعات سوء اجتماعی خواهد داشت، تصریح کرد: این امر سبب جلوگیری از ازدواج دختران مجرد می‌شود که قطعا پدیده‌های مخرب اجتماعی را به بار خواهد آورد.

این عضو کمیسیون حقوقی مجلس هشتم خاطرنشان کرد:‌ فرزند بدون سرپرست هم از لخاظ عاطفی و هم از لحاظ اقتصادی نیاز به وجود پدر و مادر در کنار هم داشته که در غیر اینصورت مراکز بهزیستی برای آنان بهتر خواهد بود.

گفتنی است؛ سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از آخرین تحولات در طرح فرزند خواندگی خبر داد و گفت: این لایحه۲۱ اصلاحیه دارد و در انتها باید در صحن علنی مجلس به تصویب برسد. یکی از این اصلاحیه‌ها دربارهٔ فرزندان بد سرپرست است تا وضعیت تأمین مالی آنها ارتقا یابد و در صورت تصویب نهایی قانون فرزند خواندگی دخترانی که سن بالا دارند نیز می‌توانند فرزند اختیار کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.